Landlord

Vilken flyt jag har haft på morgonkvisten.
Jag brukar oftast gå omkring med trosor och en t-shirt på morgorna.
Och idag var inget undantag. Men efter ett tag tog jag i alla fall på mig tights.

Sen knackar det på dörren och där står min förbannade hyrevärd.
Mina bröst hängandes under tshirten var väl det jag oroa mig för.
Men han babblade på om ditten och datten och klagade, som vanligt.
Så då vart ju jag anti och började klaga att fogen vid diskhon är dålig och att vatten rinner in under där.
Men då förklarade han att det var jag som diskade yvigt.
Jaha, end of discussion. Sen så började han klaga på att jag hade saker på spisen.
Och han ställde bort saker, skit gubbe.

Han är så förbannt le denna hyresvärd.
Vi bor i en lägenhet som han jämför med de nybyggda lägenheterna i staden.
Skillnaden är väl bara den att vi har toan i korridoren, duschen i en skrubb.
Han är så snål att han bara målade väggarna ett varv, så det lyser igenom.
Han ides väl inte riktigt lägga klick-golvet enda mot väggen, så vi har en fin liten skarv.
Sen så är det väl nalta dyrt med varmvatten så 37 grader kan man väl nöja sig med.

På sommarn ringde han och bad mig stänga mitt kksfönster, för visst viste jag att det snart skulle bli vinter om si och sådär 5 månader och då kunde värmen va bra och ha.

Och att tvätta gratis är inget att tänka på.
5 kronor timmen och att välja vilket program som helst går inte för sig.
För då får man allt höra det.

Nej, när flytten är ett faktum skall jag dansa.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hehe jaa du det finns många anledningar till att jag inte jobbar med det. Men kort och gott så finns det väldigt många frisörer i Lycksele redan. Så jag tackade nej till det just nu då stolen jag skulle hyra var rätt dyr. Och när man har hus och barn så vill man gärna ha en fast lön som rullar in varje månad. Men jag klipper så mycket på fritiden och har min lilla kundkrets ändå så jag grin inte över det :) Sen storm trivs jag på ica också!

2012-01-09 @ 22:07:52
URL: http://jessicasmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0