Höga berg och djupa dalar

Man måste ju förundras över sitt eget beteende.
Hade tänkt skriva imorse på bussen, men det kom en man på bussen och satte sig bredvid mig.
Allt blev som så svårt, skulle jag ens idas ta upp datorn, för jag vet av egen erfarenhet att det är kul att tjuvkika vad ens bussgranne gör.
Och när bussvärdinna skulle ta betalt så svara killen
- Vi har redan betalat?
Vi, vars kommer vi i från, det är du som betalat och jag för mig.

Så jag förmådde mig inte att skriva.
Sen så tittar jag på statistiken när jag nu loggade in
- Fan, bergen blev till dalar.

Så vad hade det gjort om killen sett vad jag skrivit.
För hundra åter hundra människor kan gå in och läsa om de vill.
Vad är skillnaden?

Funderar på att köpa en riktig dagbok.
En bok där jag kan skriva allt det jag inte kan skriva här.
Om det som stör mig så förbannad och om det som gör mig så skadeglad.
För vissa tankar, ja det vill jag inte delge mig.
För vad skulle de säga om mig när det visar sig allt vad jag känner och tycker.

Nä vet du vad, vissa saker är det bäst att hålla tyst om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0