First we take Lycksele then we take Storuman

Om cirka 2 veckor, då beger jag mig nordväst.
För ett stopp i Lycksele, där jag ska kika in min kommande praktikplats.
Sen ska jag hoppa in i en bil med han som visade mig runt.
För då ska tillsamans åka upp till Storuman, för att kika in den kliniken där.
Då kan man fundera vad det kan va bra till?
- Jo, jag har nämligen sökt jobb där.
Så det skall bli en intervju.

Man kan ju fundera hur jag tänkte när jag sökte jobb i Västerbottens inland?
Men jag vägrar gå hemma sysslolös, jag tänker inte sälja min själ till tv-shop eller våra bästa år.
Nej då bor jag hellre vars som helst, bara jag slipper det.
Då kanske ni tänker, men hur ska de gå för pojkstackarn Pelle?
- ja, han klara sig. Vi klara oss.

Livet är väl så, ibland måste man göra uppoffringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0