Jag dricker inte kaffe

Var och spinnade ikvällst.
Passet börjar och hela uppvärmningeslåten är spelad.
då kommer en kille som har downs syndrom in, men en riktigt fik utrustning.
Tror att han har pappa sin med sig. Tränaren går feam till Pojken, för det är ju han som ska spinna.
MEN, vad gör kvinnan, hon pratar till pappan
- Har han cyklat förrut
- Kan han he fast skorna själv.

Snälla nån, okunskap på hög nivå!
Hatar när folk inte kan prata till de som det är menat till.

Jag och Pelle va och skulle kika till en gubbe för ett tag sen.
Han tittar på pelle och säger
- Dricker hon kaffe. Och nickar mot mig.
Rappa i käften som jag är, svarade jag
- Hon dricker inte kaffe.

Nej hövlighet räcker i det långa loppet!


Kommentarer
Postat av: Visst spelar du fiol?

Sånt där gör mig också så förbannad! Har varit med om många gånger när, oftast den äldre generationen, pratar om mig med någon annan fast jag sitter precis bredvid! Tur att vi kommer göra allt perfekt när vi blir gamla :)

2012-03-11 @ 17:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0