Nobody wants to go home now

Igår var jag som sagt och buggade, jag blir alltid så där nervöst fnittrig i början.
Men sen släpper det loss och svetten bara rinner.
Det finns en kille/man/grabb/karl där som är hjälpledare som dansar med alla.
Igår när jag fick dansa en trudelutt med han så tittade han på mig och sade
- Sara du är riktigt bra!
Hörde jag rätt tänkte jag?! Vart lite så där "kärut".
Och inte nog med detta så säger den riktiga ledaren högt och tydligt inför alla att jag är en hejjare på att hålla takten.
Danserna går och grabbarna byts ut lite då och då.
Sen så kommer hjälpledaren igen och han avslutade dansen som förra
- Du är riktigt bra!
Jag hoppas vid någon gud att det var bara mig han sa det till, för annars äre ju inte så speciellt längre.

Så tills nästa gång skall jag träna på mina höftrörelser. Skämtade med en grabb att vi borde börja salsa också och det hade nog inte vart dumt. Man kan nog tro att jag har en stelopererad höft, men vad gör det om 20 år, för då har jag det säker!

Jag har jobbat idag och satt och snackade en stund med en man och talade om att jag hade pojkvän och sånt där, varpå han säger
-Har han en rejäl lem då?
- Va?
- Är han snäll då?


Jag vet inte om jag hörde fel först, men han skrattade och tittade lite lustigt på mig.

Lill palten Paulsson

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0