Bullar

Fick ett mail igår av en av mina så kallade lärare
- Hej Sara, hör av dig till skolan!

Och jag vill så gärna svara
- Hej fröken! Tyvärr kan jag inte det just nu, prioriterar jobb för tillfället.

Det kommer från lärarens uttryck
- Nej Sara, det blir ingen engelska, för vi prioriterar samhällsfrågor!

Önskar innerligt att jag hade vågat skriva så, men de hade nog inte förstått det roliga.
Och sen är frågan, vad är det för omogen lärare som skickar mail via facebook?
Vill hon ha tag på mig så får hon ju ringa, känns inte som ett moget agerande att maila via facebook.
Speciellt när hon har sökt upp mig där.

Hemtjänsten verkar som ett trevligt jobb, känns skönt att få prova på att jobba själv.
Man behöver aldrig vara på sin vakt och vara rädd att folk ska bli sura på en, speciellt när man är ny.
Skall tänka varje dag när jag tycker det är ensamt på vissa ragator man har jobbat med.

Har bakat bullar för ett helt kompani inför fjällveckan.
Om jag över förmodan någonsin blir lyxhustru skall jag alltid baka.
Skulle kunna baka var eviga dag.

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Så du saknar inte ragatorna? ;)

2010-03-22 @ 17:15:47
URL: http://saraemelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0