Mojito

Kan ni förstå, om en vecka sitter jag på planet till Calgary.
Eller rättare sagt 8 dagar är det kvar, men det kommer bara svischa i väg.
Jag hade tänkt mig försöka lära mig Texas two step bättre denna gång.
Och påtala om dans, jag va och bugga i Örträsk i lördas.
En gubbe lyckades dansa av mig kläa, man får väl tacka någon att jag hade knäppt koftan.
Men jag bjuder på den.

- Jag vill inte ha en fyllekaja, jag vill bara ha dig!
Vackra ord som Pelle lyckades sjunga för mig i Örträsk.
Stackars pojk, han som inte gillar att sjunga.

På själva midsommarafton va vi i Malsjöby, helseeke va de va ohyra.
Myggen som inte brukar gilla mig, de sög blod som aldrig förr.
Men annars vare väl inge specillet där.
Jag var tvungen att dansa kring midsommarstången och jag som brukar hålla mig borta från sånt.
Allt ska man väl va tvungen att testa hinnas man dör.

Nu ska jag gå och va pedagogisk och se till att damerna får en fortsatt bar dag.

På återhörande.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack fröken! Nu ska jag ta å rota igenom din blogg! Jag lovar dig att det var mer mygg där vi var på midsommar ;) Tog aldrig slut, man bara slog och slog och slog!

2010-07-02 @ 09:23:19
URL: http://intemyckettillliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0