Im right here!

Jag fick frågan varför jag gick på en folkhögskola och inte Universitetet.
Såhär ligger det till, jag ville läsa  Engelska på universitetet men för att man skall få göra det
Så måste man ha Engelska B från gymnasiet, vilket jag inte har!
Då tänkte, Aha!
Jag kan ju läsa någon Sjukvård-/omvårdnadskurs på universitetet, men inget lockade.
Och det som lockade var på distans och det var jag inte så sugen på.
Därför valde jag folkhögskola.
Det kanske inte är det bästa valet jag gjort och jag går städnigt runt och känner mig sur och vresig på skolan.
Men vad gör man inte för den lilla summan man får in varje månad istället för att vara arbetslös?!

Tror dock att jag skall gå till min ena lärare imorgon och säga att jag är besviken och att jag har tagit illa vid mig när han uttryckt sig dåligt och så där.
- Va!? Kunde du verkligen det där Sara? Hur kunde du det?
Visst, det var bara en klumpig komentar, men jag tog faktiskt illa vid mig.

Någon gång måste det ju komma en vändning, någon gång måste jag ju bli glad och peppad.
Det kan dröja, men när den kommer så kommer lyckan vara fulländad.
Man kan ju inte heller alltid vara nöjd med vad livet har att ge.

Nu ligger i alla fall kyckligfileérna i marinad och väntar på att få bli fetaostgratinerade imorgon.
Helgen ligger framför fötterna och planerna är att åka slalom och skidor.
- Det är ju bara att vicka på rumpan, slalom är ju enkelt på det viset!


Kommentarer
Postat av: Theres

Aha, det var så det låg till!

Jag tycker absolut att du ska snacka med läraren. Men ska inte bli trampad på! "den som tiger samtycker" så talar du inte om hur du känner tror läraen ju bara att det är bra.

Lycka till i helgen med alla sportaktiviteter!

2010-02-05 @ 08:51:13
Postat av: Sara

Du saknar Anita Walindaaa va?

2010-02-07 @ 23:11:22
URL: http://saraemelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0