It takes two

Jag vart lite lyckligare imorse när jag fick svar från länstrafiken.
Ska som sagt plugga i Umeå men bo Skellefteå, så jag måste skaffa ett länskort.
Länskortet får man förövrigt åka överallt i hela västerbotten för bara 1263 kr i månaden.
Och eftersom skellefteå är en bra kommun så betalar de halva mitt länskort.
Så de som är snabb på matte kan ju räkna ut det men de som är som jag behöver ta kalkylatorn för att få fram svaret: 631 :- i månaden.
He ä ju som fått.

Den andra grejen jag gillar är att mitt träningskort endast 1500 :- för ett helt år.
Man kan väl inte jämföra stället med Iksu men de har allt jag gillar och om jag får för mig att gymma så kan jag följa med Pelle på hans gym gratis. Jag gillar livet när det är lite billigare. Okej, sista meningen lät inte helt bra.
Men vad spelar det för roll i denna värld.

Va ute och sprang i förmiddags och for sedan på matfesten inne i schtan (skellefteå) där jag av en slump hittade Pelle i en reflexväst och han såg minns sagt besvärad ut. Efter jag vart där ett tag så började hjärtat slå lite i otakt och det kändes som om jag skulle kräkas, ingen rolig upplevelse. Hade så där i början av sommarn också.
Om det fortsätter sådär måste jag nog allt köpa ett nytt hjärta på marknan.

Sen så har jag fått inflyttningspresenter av Skellefteå.
Första har kommit nu : 2 Veckor med VF.
Och tror ni inte på fan att de skickar den sämsta? Måste lyfta på vissa sidor för att se va det står.
Där formulerade jag mig konstigt, men hoppas att ni fattar.
Sen efter dessa 2 veckor kommer jag få Tidningen Norran i 1 månad.
Man borde allt flytta oftare så man får sånna här hejdundrans bra saker.



Kommentarer
Postat av: din andra hälft

vi gav typ upp våra bloggar samtidigt höhö

2011-08-01 @ 22:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0