Loppis

Jag har spanat länge efter pinnstolar men aldrig funnit och folk har påstått att de är dyra.
For på loppis i Bjurfors och fann mig precis pinnstolar jag letat efter.
Budade 50 kr för en stol, så nu äger jag 4 stycken och betalade endast 200 kr för alla dem.
Är mycket nöjd, kände som om jag hade tagit ett uppåt tjack efter jag kom hem.

Var på en annan loppis idag och fann pinnstolar, men där kostade 250 kr styck.
Snacka om att jag gjort ett riktigt fynd. Så nu söker jag bara ett runt soffbord, vet precis hur det skall se ut.
Men verkar väldigt svårt att finna, är av äldre modell och folk tror nog att ingen vill ha ett sådant.

Jag har ju som sagt tänkt läsa till tandhygenist. Och varje gång jag säger det till folk så får jag detta till svar
- Men, va?! Så jävla äckligt att gräva i munnar.
Och massa andra nedlåtande ord. Förstår inte, varför skulle det var så äckligt?
Som undersköterska har jag då grävt på massa andra ställen som är minst lika äckligt om inte värre.
Det finns ju massa fördelar som tandhygenist.
- Man jobbar aldrig helg eller storhelger
- Man har bättre lön
- Man träffar alla olika människor

Visst man kan säkert bli jätte less på jobbet, men det kan man ju bli även om man är läkare, sjuksköterska eller lärare. Livet går i vågor, allt är inte roligt och man kan inte alltid trivas med vad man gör. Men huvudsaken är ju den att det känns rätt i studen.

Och jag borde inte bry mig om vad andra tycker. Men det känns så tråkigt att man adlrig får höra nått positivt.


Kommentarer
Postat av: Sara

Det finns nog positiva och negativa sidor med alla jobb. Jag håller tummarna för dig som tandhygenist och mig som sjuksköterska. Vi kanske ska starta nån klinik sen?

2010-04-24 @ 16:37:15
URL: http://saraemelia.blogg.se/
Postat av: Maria

Kör på Sara! Gör vad du vill och bry dig inte om vad andra tycker. Oftast är det avundsjuka, som vi vet..

2010-04-29 @ 11:26:04
URL: http://hejdingamlerav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0