Livet är en fest

Jag jobbar som undersköterska på ett dementboende.
Det jag vill säga är att jag ofta är med folk på toan.
Jag och mina kollergor pratar om bajs ofta.
- Åh vad bra hon bajsade idag
- Det vart ett riktigt stort A

(Okej, jag är aldrig i dessa konversationer!)

Men nu kommer vi till felet.
När jag då kliver in på personaltoan och upptäcker att någon bajsat
- Men vem fan har skitit såhär på arbetstid och inte fan har dem heller sprutat golukt.
Och sen håller jag andan, kissar snabbt och funderar länge vem denna person kan vara!

Kom in idag i matsalen på jobbet och en hade klätt av sig,
Varför hände aldrig detta under gymnasietiden?
Jag hade uppskattat det mer då.

Annars så ska jag se på lägenhet imorgon.
Jag säger ju att man inte behöver oroa sig över min lathet ibland.
Jag ordnar allt, jag har för det mesta läget under koll, även fast det inte verkar så.
Det blir en två på 59 kvadrat, lite större än min förra på 15 kvadrat.

Pappa och jag hoppade med Saaben idag, vi lättade.
När ska vi mogna?

Oscar fick superlim i ögat idag och han fick åka till akuten
Mina skämt går  såhär
- Nej gå inte ut, du kan ju tappa ögat! Hehe nej just ja, du har ju limmat fast ögat!
- Kan jag få lite lim, nej just ja du har ju det i ögat!

Listan går att göra lång!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Sv: Ja visst är den mysig?! Kul inlägg:)

2009-03-24 @ 21:40:07
URL: http://emelicarolin.blogg.se/
Postat av: amandaN

sv: jaa det gör hon verkligen man blir så berörd, hon är jätte duktig :)

2009-03-24 @ 21:55:52
URL: http://amandaniva.blogg.se/
Postat av: Din J

dina skämt var nog dom roligaste på länge, förutom det att Y la ett blad under din ost!!!!!!!!!!

2009-03-24 @ 22:37:17
Postat av: Linda

Tack för kommentaren! Mens suger verkligen, tur att det finns värktabletter!

2009-03-24 @ 22:51:22
URL: http://lindajungara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0