Läkare

Idag följde jag med en dam när hon fick en CVK insatt.
Det visade sig att läkaren som satte dit den var samma kvinna som jag jobbat med på Operation.
Så efter många om och men så frågade jag
- Men visst jobbar du i Umeå egentligen?
- Jo...
- Jamen då har jag ju jobbat med dig.
- Jaha! jag tyckte jag kände igen dig.
- Hehe (
Okej, där ljög du allt!)

Sen sa hon stolt detta till sina kollegor.
Och berättade att jag vart i Kanada och alla vart eld och lågor.
Så jag berättade vad jag gjort och vad jag jobbade med där.

- Jaha, när jag först såg dig trodde jag att du va läkare!
- Hehe, sa jag undersköterska, jag menade underläkare....
Okej, den sista meningen hände aldrig, eller han trodde ju att jag var läkare.
Men jag gick inte så lågt så jag ljög

Just nu försöker jag att stilla mitt sug efter chips.
Jag vet att det är psykiskt, men en morot kan inte stilla mitt begär!
Morötter är inte lika gott som chips.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0