Slå dig fri

Jag borde ringa vårdcentralen
Jag borde baka bröd
Jag borde ringa mina så kallade vänner
Jag borde vara pratglad

Men just nu känns det jobbigt att göra allt detta.
Så nu nöjer jag mig med att gräma mig över att jag förstört mina hörlurar
- Pappa varför knackar bilen så jävulst?
- Det beror på att det är is
- skit bil!

Det visade sig att det var mina hörlurar som hängde ut från dörren.

Jag jobbar nuförtiden.
Våran vaktmästare är döv, så jag brukar få leka charader!
Jag har alltid varit kass på charader. Så jag står mesta dels och skrattar.
Skrattar åt min okunnighet.
Men jag ser livet på den ljusa sidan för  tur att det inte var Picturenary(?) vi skulle syssla med.

Man ska lämna det skepp som sjunker
och rädda det som räddas kan
inte göra som du gjort i åratal
bara klättra högre i skeppets mast


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0