Död åt Kanadensiskaugnar

Idag mår jag bra igen, jag har uppstått från de döda. Så idag har det varit full fart igen, jag gräddade våfflor till brunch och sen fick jag en snilleidé att jag skulle städa och denna gång städa jag inte för min skull ( jag gör förövrigt aldrig det). Så då kom jag ihåg det gudmoliga tipset jag fick av min vän och Johannas far Peter
- Om du städar för någon annan så ska man alltid använda överdrivet med såpa!
Så även denna gång hörde jag Peters röst säga
- Använd mycket såpa Sara, det lurar din fiende!
Så jag har städat och sen så såg jag en kanpp på spisen där det stod
- Self-cleaning
Wow, själv städning, gissa om jag kommer att trycka på den knappen. Så jag satte igång själv städningen gick ned och städa och när jag kommer upp bryter helvetetlös! Det var rök i alla rum, det luktade själva satan och det enda jag tänkte på
- STÄNG AV UGNEN SARA OCH ÖPPNA FÖNSTRERNA
Men nähä, då gick det inte att stänga av ugenen eller öppna ugen för nått jäkla barnlås var igång. Jag springer runt i köket som en höna utan huvud. Drar ut strömmen, Smart drag tänkte jag. Så jag startade ugnen igen, jaha, då var den fortfarande låst och det rökte
- Bra Sara, du har lyckas förstöra en ugn, bra! en stjärna i kanten må jag säga
Så jag satte mig på internet, prisa internet! Så jag hittade en sida om själv städande ugnar. Och det var ett normalt beteende min ugn hade gjort, men icket så smart beteende ägaren hade uppfört.
Så nu sitter jag här med huvudvärk eftersom jag blev så stressad och upprörd. Och nu funkar ugnen som en vanlig ugn, men dock är tiden fel och jag kan inte ändra. Teknikens under förstår ni.

Sen så har jag gått runt för att stänga alla fönster, vad händer då? Jo ena fönstret går inte att stänga, då tappade jag livsgnistan och skrek inombords
- Vad har jag gjort för att förtjäna detta! Jag är ju för helvete döpt och konfirmerad!!
Men ingen av någon större kraft verkade vilja hjälpa mig, så jag fick ta saken i egna händer som Eddie Meduza sjunger så fint. Så efter många om och men lyckades jag stänga fönstret.

Tänkte meddela vad som är mycket konstigt med Kanadensiska fester
* De har grönsaker och dipp ( visst det är ju gott, men man vill ju ha grillchips och dipp)
* Oftast börjar det vid 15 tiden och äter inget förrens vid 20 ( Detta gör mig till en tråkig festkompis eftersom jag vägrar dricka förrens jag får mat i mig, kalla mig tör, men så är det!)
* Det finns alltid någon slags kaka (Okej det är ju också gott, men kakor är tillför fika inte för partaj)

Så här sitter jag och tänker inte röra en fen för vem vet vad som händer då?

Lägger upp en låt som kan refereras till Sara K Paulssons dag

Kommentarer
Postat av: Far

Tycker uppriktigt synd om dig, du försökte ju i alla fall, gör nu så här det finns två sätt att klara dig ur knipan innan pat kommer hem. Sätt dig vid köksbordet och grina häftigt och berätta om hur du ville städa och göra fint eller då så står du på bron och med mördande blick ifrågasätta vilken skitugn hon har för sån där dynga finns minsann inte i Sverige. Lycka till

2008-09-25 @ 19:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0