Korv till Kanada, Tack!

Jag är en snäll person, det har jag alltid påstått även fast andra brukar kalla mig ragata eller knäckehäxa. Men idag gjorde jag en sån snäll sak som får mitt hjärta att slå dubbelslag! Det är så att en kvinna på jobbet är på en diet och bara få äta sånna där torra jäkla kex till kvällsfika och ingen saft får hon heller och inget vatten till. Även fast jag visste det så gav jag henne en go sockerkaka och ett glas äppeljuice. Där stod jag och vaktade dörren när hon åt. Vill man ha en kaka ska man få äta en kaka det är mitt motto i livet! Det är ungefär när man är sjuk, man hoppas alltid på att Pappa ska vara hemma för om mamma är hemma får man bara saker som man borde äta, sånt som ska göra en bra igen. Med pappa får man socker i massor.

Det jobbigaste med att bo här i Kanada är att jag helt plötsligt inte kan göra 5 av mina favoritrecept, eller favorit och favorit jag menar de simpla! Ni förstår allt förstörs om man inte har falukorv i handeln, jag kan inte göra stuvade makaroner och körv, jag kan inte göra korvstoganoff, jag kan inte göra ungstektfalukorv och jag kan inte äta en kall falukorvsskiva mitt i natten, kan ni fatta hur borta jag känner mig!

Idag gick jag och postade brev och när jag kanske gått 40 meter insåg jag att jag hade glömt att he på en lapp på ena brevet och där stod jag och velade
- Ska jag gå tillbaka eller ljuga för posten?
Svaret blev simpelt eftersom jag inte ljuger så drog jag en vitlögn för posten
- Jo hejsan! Ni glömde ge mig den där blåa grejen man som man he på brevet
- Oj Im soooo sorry!

Och hon gav mig 10 stycken för att gott göra mig! Jag har inte ens dåligt samvete.

Imorgon ska jag bjuda en man på lunch, jag är en duktig människa och sen ska jag på the Ranchmans och dansa med cowboys och ropa var tredje kvart
- JIHO, Sverige är bäst ingen protest!
Eller inte

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vadå, har de inte falukorv i kanada?

2008-10-11 @ 00:05:55
URL: http://rebcca.blogg.se/
Postat av: manuela

Hej sötnos!

vad betyder musiken för dej? det skulle vara jätteroligt och få läsa just din åsikt.

självklart så kommer dit svar + länkning ut på bloggen imorgon:)tack

2008-10-11 @ 00:18:58
URL: http://maanuelas.blogg.se/
Postat av: Amina

ja, hur fick du jobb i kanada?Jag är väldigt sugen på kanada....:)

2008-10-11 @ 07:02:39
URL: http://aminatheresa.blogg.se/
Postat av: snyggong

Vad sägs om korvstroganof när du kommer hem? Jag bjuder!

2008-10-13 @ 17:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0