En Kanadensiskhelg

I fredas så bjöd jag ju som sagt denne man på lunch och helt plötsligt fick jag en sån jäkla ångest och tänkte
- FAN! tänk om han nu ser detta som en dejt, vad gör jag då?
Så jag blev ett nervvrak för ett tag, försökte klura ut hur jag kunde visa att detta verkligen inte var en dejt. Så när ringklockan ringde blev jag väldigt stressad och brännde mig, sprang och öppna dörren och jag var så stressad och kramade inte honom som förövrigt alla här i Kanada gör, kramas. Så jag försökte visa på ett snyggt sätt att
- Nej detta är ingen dejt
Så jag sa
- Du kan ju börja äta, det är ju godare att äta när det är varmt
- Nejmen jag väntar på dig
- Jahaa.... jajaja..

Men allt gick bra, jag lyckades lugna ner mig och kunde sätta mig ned och äta. Och sen bar det av till Calgary för att gå ut på The Ranchmans. Så  när vi kom till hans hus så sade han målmedvetet
- Hörre du, jag ska ta mig en snabbdusch.
En snabbdusch för mig och särskilt bland pojkar så tar jag förgivet att det inte tar mer än 5-9 minuter. Tjena 30 minuter senare funderade jag på om han hade drunknat eller nått.
Så när han klar visade han upp sina kläder han skulle ha på sig och sa att alla brudar på the Ranchmans älskade män med sånna kläder
- Jaha, du säger det! Men om du had varit i Sverige hade vi tjejer trott att mamma hade klätt upp dig, vilket skulle resultera sig i att vi skulle hålla oss undan!
Givetvis sa jag det med glimten i ögat, men erkänn tjejer! Att ha byxorna väldigt högt upp är inte så värst charmerande och inte när man ser klangspelet!
Så vi for på systemet och jag vart eld och lågor när jag sågtt det fanns en cider som hette
- Grogg!

Så vi for till The ranchmans och jag såg en man med en Merca 190d och då hörde jag broders stämma
- Det måste ha vart en lycklig en jävel!
Så väl inne på The Ranchmans så fixar pojkarna utan min tillåtelse att jag ska rida på en mekanisk tjur och NEJ, jag var inte bra, jag har haft smärta överallt i 3 dagar!
Sen så dansade jag Texas two step och mannen i fråga bad mig
- Snälla Sara det är faktiskt jag som ska styra
- Äh! Petiteser.
Nu så påstår även 2 män att en pojkspoling höll på slänga slängpussar till mig och jag hade bett dem ta honom långt i från mig
1. Jag skulle aldrig glömma att en pojke raggar på mig!
2. Varför skulle jag be de tabort honom?
3. Jag tror de har hittat på detta!

Jag och mina vänner tog en taxi hem. Taxisnubben låtsades som om han inte förstod engelska när jag gav honom mitt visakort och han som hade vart så bra innan på engelska. Så jag gjorde det lätt för mig, jag började prata svenska med honom.

Lördagen bestod av shopping och att andas. Såg en skojig film med Michelle, de sprang runt nakna och jag fnittrade som ett barn, michelle var seriös. Skoj.

Söndagen så firade jag min första Thanksgiving, maten var god, sällskapet var skoj. Och alla retar mig fortfarande för att jag inte dricker före jag fått i mig middag, jag är dock stolt!

Och idag såg jag football, skoj, typ.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka cowboy takter du verkar ha. Verkligen tur att du fick ha häst när du var liten så du känner dig säker på hästryggen.

2008-10-14 @ 21:57:07
Postat av: snyggong

Plötsligt så förstår jag vars dina blåmärken kommer ifrån..... hehe

2008-10-15 @ 19:13:00
Postat av: BPK

undra om cowwisen tycker att du rider lika bra som dessa bilder visar..... he-he

2008-10-15 @ 19:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0