Du får glass om du göre!

Det känns jobbigt att inse att jag beter mig som ett barn fast jag är 19 år! Dessa gener kan komma från min far, han påstår också att han gör saker som ett barn skulle ha gjort. Så låt mig berätta
Idag sa jag till mig själv
- Ring Mike, för du vill inte ha tört i helgen. Ring klockan 12
Klockan paserade 12
- Jag ringer 13
Klockan blev 13
- Äh efter jag har duschat
Jag duschade och sa till mig själv
- SKÄRP DIG SARA, Ring för fan!
Då tänker snilleblixten Paulsson till
- Men jag ringer hem till honom, för han är ju inte hemma! Men tänk om han svarar?! Jag vill ju inte prata med honom ( Så jävla logisk brud jag är, jag vill göra nått ihelgen, men jag vill inte prata med honom)
Så jag försökte ringa, men modet kom inte. Då sa jag till mig själv
- Om du ringer så får du en glass
Och ja, jag ringde på momangen!  Hur moget är det? Jag måste locka mig själv med en glass. Så bli inte kompis med mig, bli inte ihop med mig summa sumareum håller undan från Paulssons enda dotter.
Förövrigt lämnade jag ett meddelande på svenska till honom.

Tänk er, jag är i landet där man inte har ett ord för bajsnödig eller kissnödig!
- Men Sara vad säger dina killkompisar när de ska på toan? sade min far en vacker dag.
- Öh, de säger att de ska på badrummet.
- Men så fjaskigt. Man säger ju jag ska gå och klämma en kabel eller att gå å skita!
- Ja! jag vet, kan du tänka dig Olov säga
: Ursäkta mig killar, jag ska bara gå till badrummet.

Idag har min lillebror skickat Noice Makers låtar! Och allt de sjunger är ju sant, det far in till mitt hjärta på en gång.
- Född till å få grämes --> Ja vem fan har inte fått grämes?!
- För baki slåttesmaskin har aldri solen provat att skin --> Ja hur ofta är det solsken under slåttarna?!
- Att präglas till mjukis kanske går an i stan --> Ja för ute på vishan måste man va en hårding, så sant som det är sagt
Jag tycker synd om alla sörlänningar som aldrig har fått höra Noice makers mästerverk. Noice Makers borde ha en världsturne.

Helt seriöst! Det enda man lyssnar på här är Country. Jag vet inget om det som kallas musik längre.
Lägger upp en låt som går ständigt på radion och jag sätter 100 spänn på att ingen har hört denna låt, har jag rätt eller rätt?


Kommentarer
Postat av: Leena

Hej Sara! Har nu suttit en timme och läst och skrattat åt ditt fantastiska sätt att skriva blogg. Du är super-kul! Hoppas det går bra med snyggingen! Jag följer historien med nyfikenhet.

Idag har vi sålt forden! En epok gick i graven....

2008-10-26 @ 17:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0