Smart tänkt landstinget!

Jag fattar inte varför landstinget har valt att deras arbetsbyxor ska vara vita och skyhöga i midjan? Varför välja vita byxor när mer än hälften av dem anställda är kvinnor? Alla vi kvinnor befarar vita byxor, alla går ständigt runt och oroar sig:
- Syns trosorna nu?
- Har jag fått mens?
- Har det kommit blod på byxorna?

Jag förstår inte logiken i det hela. Varför har dem inte blåa byxor eller röda? I och för sig finns det blåa byxor, men det är ju på opertaion. Så mitt tips till alla landsting i Sverige blir att slopa de vita osköna byxorna. Vårt jobb skulle bli bättre, vi skulle sluta oroa oss.

Helgen är här och jag har inget inbokat. Jag har druckit min fredagsdrink i dag, vilket jag dricker varje fredag. Varje fredag ska någon ha gjort en drink att bjuda på. Idag vart det nån grape drink, ganska god. Har försökt få tag i Johanna, men mobil nätet verkar vara söndert. Man kan ringa på hemtelefoner och till hemtelefoner. Men inte från hemtelefoner till mobiler eller mobiler till mobiler. Skoj. Fast för mig spelar det i och för sig ingen roll.

Nu ska jag gå.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag är rädd för att jag står för vad jag tycker, däri ligger problemet. Alla tycker inte om att höra vad man tycker, så på sätt och vis så byter jag blogg för att skydda dem från sanningen (och mig själv från onödiga "slagsmål" såklart). Men du har rätt, man ska stå för vad man tycker.

2008-05-16 @ 18:18:05
URL: http://skitprat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0