Ni kan lägga lappen där

Jag vart ni:ad i tordags, hur ofta händer det? Jag vart chockad och började titta runt omkring mig, för jag var helt säker på att det var ett annat par hon menade. För hon har aldrig ni:at mig förr. Men då insåg jag vad problemet satt i, Jag hade på mig min läkarrock. Och då kunde jag inte sluta småskratta, om hon bara visste hur lite jag har studerat och att jag inte ens kan hlr än! Men jag leker gärna läkare, jag har faktiskt tänkt någon dag om nån tar mig för läkare igen, då ska jag verkligen spela på det! Inte i krissituationer, men i bra situationer. Påtal om bra situationer, så var jag med på kejsarsnitt idag. Helt fantastiskt, jag stod bara och rös och funderade på om jag skulle fälla några tårar. Det var en upplevelse alla borde få vara med om, när ett barn kommer ut. Jag rekomenderar det!

Jag stod och pratade med en Ssk idag när han plötsligt sade
- Nejmen jag ska gå och runka.
Och jag tänkte, din sjuke jävel, hur kan du säga sånt på jobbet och till mig? Men sen insåg jag att han sa röntga. Varför ska röntga och runka vara så lätta att missförstå. 

Jag ska boka biljetterna till Kanada på måndag. Först då blir det verklighet. Känns skönt att slippa Sverige ett tag. Fast det är bara för att jag inte har riktigt kontroll längre över min tillvaro. Jag har alltid vetat vad jag velat göra. Men just nu har jag ingenaning. Jag vill jobba inom vården, men orkar inte plugga till Ssk än. Sen så har ju Usk bättre arbetsuppgifter enligt mig, och lönen skiljer inte så mycket.  Livet är tufft. Nu vet jag hur många andra har kännt i nian. Ja jäklar.

Nu ska jag gå. Jag ska nog va med Tikka.

Kommentarer
Postat av: Berit

Vad kul, tack så mycket! Klart jag ska fortsätta!

2008-05-02 @ 18:35:37
URL: http://beigeberit.blogg.se
Postat av: Johanna, din vän

du är skojig.
Jag håller med dig, varför ska det låta så likt.
Som jag sa till mamma förut: När vare du skulle runka dig? hi-hi

GO USKA!

2008-05-02 @ 22:33:31
Postat av: Berit

Hej! Läs mina nya inlägg och kommentera gärna!

2008-05-02 @ 23:13:21
URL: http://beigeberit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0