Work hard, never sleep

Jag har jobbat idag igen, börjar bli van att vakna på morgonen nu, men det är inget direkt jag längtar efter att stiga upp. Idag så hittade de en råtta på sjukhuset, en levande! Och vad tror ni de gör? Jo de fångar råttan och slänger ut den. I min värld så är en död råtta en bra råtta. Så jag sa
- Nonono, dont throw it out, kill it!
- No, i cant do that.
Då förklarde jag, nästa gång en råtta syns här inne, ropa på mig så ska jag döda den. Hoppas nu att ingen djuraktivist läser eller någon råttälskare, jag lär ju vara dödens då, precis som råttan skulle vart för mig. Annars så har dagen gått bra, Denny vill så gärna prata med mig hela tiden, jag blir less, för han är en jobbig 55 årig man. Så till lunchen  var jag så less på honom så jag gömde mig i princip för att äta lunch, eller jag åt där jag i vanliga fall inte äter. Men ibland måste man använda lite trick för att få en lugn stund

Klippt gräsmattan idag. Förstår inte deras tänkande med gräsklippning, enligt mig så bör man klippa så det blir kort så jag inte bhöver klippa så ofta, här är det tvärtom, klipp så du får klippa ofta. Det kanske är snyggare med lite längre gräs, men hur skoj är det egentligen att klippa?

Prat med patient
- blabla
- Parden?
- Do i have to loke like you?
- Well, no.

Stackars patient, orolig över att behöva se ut som mig! Bevare mig väl

Kommentarer
Postat av: Janne the cat

Hej! Du har samma tänk som mormor V/mor S gällande råttor. "Kill them all" Ps jag högg en fågel på altan imorse mums. Kram!!

2008-07-23 @ 10:32:15
Postat av: BPK

Men då är ju den stora frågan, hur ska du lyckas döda den på ett sjukhus nästa gång det kommer en rat? Typ hugga ihjäl den med en spruta eller?



Jag hatar att klippa gräset. Det är såå tråkigt. Du är duktig.

PoK

2008-07-23 @ 12:22:27
Postat av: Leena

Jag o familjen har just suttit och läst dina bloggar och då fick jag en strålande idé: du måste samla dina bloggar till en bok! Du skriver så himla bra!!

Förresten så sticker jag o Peter till Cypern på måndag. Jag vill ha sol och värme. Johanna är snäll och sköter huset och djuren. Vi hörs om en liten vecka. Kram.

2008-07-23 @ 23:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0