Well i talking about stampede!

Jag är inte död om någon trodde det. Jag har vart i Calgary i helgen. I fredas var vi på Stampede Parade, vilket inbär att det är en parad med massa cowboys, marching bands, gamla bilar, clowner och massa mer saker. Det är faktiskts Nord Amerikas största parad, så det är väl faktiskt något att skryta lite över och ni alla som gick dagis med mig så ja, det var större än vår hattparad som vi hade! Sen efter paraden for vi på Boston Pizza och mötte upp Tim och Jody för att dricka lite drinkar och jag skall erkänna jag är less på alla dessa drinkar, men man vill ju inte visa att man är bangen. Sedan for vi hem till Shannon och fortsatte där, mina kära vänner började bli fulla, så fulla så att ena började grina, för hon hade tydligen kysst en frisör en gång och det var en känslig bit. Sen när hon vart glad så blev hon på " I Love You" humör. Så nu säger hon att hon Loves me, känns lite jobbigt, för jag känner mig taskig att jag inte kan säga det tillbaka och jag vill inte säga det än för jag kan inte säga det till henne före jag har sagt det till Johanna, hehe!

På lördagen hade jag kanske en hangover eller nått sånt, för jag sov till 12.15! Men vi duschade och for sedan och köpte en Cowboy hatt till mig, because im a Stampede babe ( Whats happends on Stampede, stays on stampede). Sen när jag förvandlat mig till en Cowgirl så for vi till Stampede, ja jäklar vilket drag. De som inte vart på Stampede kan aldrig i sitt liv förstå hur stort det är. Det är cirka 500.000 människor som är där VARJE DAG och det håller på i 10 dagar! Så jag var faktiskt i Calgarys Flames hemarena. Anyway, vars man än kollar så är alla cowboys. Så först skrattade jag när jag såg att alla hade boots, jeansen rätt högt upp, ett stort skärp och självfallet skjortan i jeansen. Men ju senare klockna vart så tyckte jag att det var snyggt och att alla som hade skjortorna utan på såg rätt så gayiga ut ( VAD HÄNDER MED MIG!?!?!?!)
Så jag såg för första gången i mitt liv Chuckwagons, som förövrigt bara finns här i Alberta. Det var faktiskt ganska så kul att se.


Jody och jag pratar
- Soo here in Canada every cool guy rides horses, is it like that in Sweden?
- Ehh, If I hear that i guy like horses i think that he is a gay and i think that many swedes think thats to.
- Really?
Jag har nog aldrig sett en människa bli så häpen, han tittade på mig och frågade really kanske 5 gånger.

Eftersom mina kamrater drack igår, lördag ,så vart de lite påverkade ( Vill understryka att jag inte drack). Så var det en av mina vänners roomate som vart så dryg så jag trodde helt seriöst att jag skulle börja skrika på svenska att han skulle hålla käften. Okej så dryg var han kanske inte. Men han måste vara världens nörd och pratar om en helt ointressant grej i 10 minuter, som till exempel hur en baseball maskin funkar. Man kan förklara det på 10 sek om man vill
- Bollen skjuts ut och du skall försöka hitta den.
Jag försökte med min allra ointressantaste röst få honom att förstå att jag ej var intresserad av att veta och han fattade inte. Jag gick och ställde mig brevid Michelle, han kom senare efter och fortsatte. Jag fick psykbryt!

Jag såg även " The Young Candiens". En helt otrolig show. Folk mellan 6-18 år är med, sjunger, dansar, akrobatik, indiandanser och allt möjligt, helt otroligt bra. Sen så var det massa crosskillar som körde freestyle, dem var också helt otroliga. Jag vart helt såld


Så idag har jag kommit tillbaka till Black diamond. Och jag sörjer att mitt nya headset är konstigt, jag sörjer att min adapter är sönder så att jag ej kan ladda min kamera tills nästa helg. Men det får väl gå an. Jag ska fara till den indiska killen jag köpte adaptern av och ljuga lite. Men han lär aldrig gå på det. Så jag får väl köpa en ny och den var inte billig. Så jahaaa.



P.S Laddar upp mer bilder i ett tomt inlägg

Kommentarer
Postat av: Johannaaa

det glädjer mig att du sa De tre orden till den där bruden innan du ens sagt dem til mig, din bästa väninna...

Som vi alltid har sagt så har du ju lite cowboystuk i dig, så jag hoppas att du kpt dig en riktigt snygg hatt nu. Det är du lätt värd!

Jamen vadå gayigt? Är det cowboysar så är det ju. Jag tycker iaf att det är coolt med sånna snubbar! Inte för att jag skulle falla för dem, men jag skulle lät kunna rida på dem.. eller fasn, jag menar med dem på deras hästar. Såklart! fnizz

Bra att du lärt dig att man faktiskt inte behöööver dricka varenda dag.........



Idag när mamma skulle fota mig i studentkläderna ute på gården (till tackkort) så log jag inte med tänderna. & då sa mamma: - Men le och skratta som du brukar göra med Sara!

--> Då log jag. JAG SAKNAR DIG BPK. buhuuu gnider mina kinder så där skoj som du är bra på



2008-07-07 @ 23:22:18
Postat av: Johannaaa

PS. det ska stå "att du INTE sa de tre orden till den där bruden...." pinsaaaaaaaaamt. DS.

2008-07-07 @ 23:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0