Storhetsvansinne

Idag så for jag och köpte mig min efterlängtade filmkamera. När vi kom in i affärn så var jag helt beslutsam om att jag skulle ha en  med dvd men det slutade med en hårddisk. Så jag fick helt plötsligt storhetsvansinne och köpte en dyr, dyrare än jag hade tänkt, men det är väl ganska så typiskt mig. Skare va så skare va! Efter detta köp vart jag fattig så jag var tvungen att fara på Ikea och äta lite köttbullar som jag inte tålde, men vem bryr sig om 10 år? Självklart ville Pat och Michelle spatsera inne på Ikea, jag hatar Ikea! Det är alldeles för stort och det finns alldeles för mycket grejer. Så jag går där och tänker aha, den är fin, men jag väntar med att ta den, det kan ju finnas bättre. Så går hela min tid ut på Ikea så jag köper aldrig nått och jag blir så less på alla som står och tittar och figulera, nä tacka vet jag Ikea katalogen! Sen efter de hade kollat på olika krukor i 30 minuter så gick vi in i den Svenska mataffärn, de hade allt jag inte saknade. Jag vill bara ha lite Falukorv och leverpastej, då skulle jag vara nöjd.

Nu kanske någon undrar varför jag skriver mitt inlägg så tidigt ikväll för jag skulle ju på rodeo, ja och jag skulle ha gjort det. Men hon jag skulle fara med ringde när jag var i duschen och jag skulle ringa upp henne och jag har ringt två gånger under 3 timmars tid och hon har inte hört av sig. Jag känner mig som ett barn och känns som om Pat tycker synd om mig och då känns det ännu mer som om jag vore 11 och hon söker vänner åt mig. Man känner sig så utelämnad i denna situation, om jag kunde engelska flytande kanske det inte hade vart en sak och bli bästa kompisar med alla. Men anyway hon vet inte vad hon går miste om! Känner mig heller inte så bitter över rodeon, känner mer bitterhet att jag missade Noice Makers och Jonas missförstånd med att köpa puffar ( Han skulle tydligen köpa cigaretter men missförstår puffar så han köper kalaspuffar), det är sånna saker jag vill uppleva just nu. Men förhoppningsvis är kanske någon stackare avundsjuk på mig och skulle vilja sitta här och vänta på Jamie att ringa. Fast hon verkar ju förövrigt lite virrig så det kanske är normalt tillstånd för henne att glömma bort folk, hur kan jag veta, har kanske pratat med henne högst 10 min.

Hur som helst, om det nu slutar med att hon ringer får jag väl uppdatera mer sen. Men just nu känner jag mig bara trötter, ska leka med min kamera sen och göra lite P.s filmer!

Update!
Det slutade med att jag for till Calgary med Michelle for att ga pa en bar, men det jag inte visste var att det var en cowboy bar, sa jag hade helt fel dresscode, som att ga pa bal med jeans och en troja!. Jag har skoj, min kamrat Michelle har kammat hem en kille, jag bevarar det varsta! Sen sa traffade jag en kille som sager att han ar Michelles kusin och nu kallar han sig min kusin, hur kan det ga sa har fel? Han var snygg som en larka, en rikgit Cowboy, snygga killar far inte kalla mig sin kusin, too bad for me. Michelle och killen har forsvunnit, jag blir radd. Om det blir hemskheter ska jag borja prata svenska!

Kommentarer
Postat av: BPK

Men du var ju inte ens sugen på köttbullar! ÅÅ typiskt IKEA. Kan inte ens ge dig nån vettig mat!

På tal om IKEA så ska mamma och pappa dit imorgon, men jag kan inte följa eftersom jag jobbar. tråkigt.



Det var mest tråkigt för mig att du missade Noice, för hade du varit där hade jag skrattat, sjungit & dansat mer än vad jag gjorde.



Du kan ju ragga på cowboyen ändå?! Det skulle vara skoj om du komme hem med en cowboy!!!!!!!!!!1

POK

2008-07-20 @ 16:05:20
Postat av: jonas

haha...synd int hon komme...hahaha det var rätt stygt de där med puffarna:) men vad har du gjort???

2008-07-20 @ 17:19:34
Postat av: moster

Kul för dig att du har fått fler kusiner (åtminstone 1) nu när du är i Canada. Man blir riktigt avundsjuk på dig för alla fantastiska upplevelser du får vara med om..... Skickar en namnsdagshälsning från mormor och morfar.

Vi hörs

2008-07-20 @ 22:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0