Mitt dubbelliv

Jag lever för tillfället ett dubbelliv så här ser mitt liv ut i Canada
- Jag pratar inte så mycket och när jag pratar så kommer det inte så mycket roligt från mig
- Jag bryr mig inte om om jag blir missförståd
- Jag känner inte så många och känner ingen stress över det
- Jag blir inte arg för att jag bara får grönsallad till middag

Mitt liv där hemma
- Jag pratar alldeles för mycket och vill gärna se till att det är förjävla roligt!
- Jag hatar att bli missförståd, att bli missförståd är som att bli dumförklarad
- Jag får panik om jag inte vart med någon i min ålder på några dagar
- Jag skriker på Mamma om hon överhuvutaget skulle hitta på att bara ge mig en grönsallad, MAN BLIR INTE MÄTT PÅ DET!

Och mitt liv handlar just nu bara om bloggen allt som händer under dagen så tänker jag
- Ah, detta ska jag skriva i min blogg.
Men självfallet kommer jag aldrig ihåg vad jag ska skriva, så det blir alltid det här vardagliga sakerna. Vilket är ganska tråkigt i säg, för vad händer en vanlig dag? Idag har jag försökt lekt lyxlirare druckit Ice Coffe, gott som feun! solat lite, kan ju inte bli röd så jag blir upptäckt. Har förresten pratat med Mormor idag, drömde i natt att jag skulle ringa henne men jag hade glömt bort numret, vilken förtvivlan! Hon försöker övertala mig att komma hem i september. Morfar var ute med moppen så jag kunde inte slänga några ord med honom. Och när hon sa moped så blev jag full i skratt, det låter som om han är 15 och fått en moppe
- Nä du vet han är ute med moppen!
Sen så var jag väldigt mogen och svarade i telefon idag, har aldrig hänt förr, men nån gång måste det ju vara den första. Det var Pat som undrade om jag ville jobba imorgon och jag är en såndär jäkla fjäderstrykare, så jag sa ja! JAG SOM VILLE VARA LYXHUSTRU imorgon, men man vill ju visa att man är på G. Så ja, min dag i Calgary är borta nu. Men man ska väl inte klaga och PAt säger att jag kommer bli rik. Jag tvivlar min lön som jag har här hade jag i 8an. Men man får väl se det som en väldigt bra erfarenhet.

Sen så har jag gjort en väldigt ful sak idag, en sak som är väldigt dumt och kanske rent utav omoget. Men jag var bara tvungen. Jag tog upp min dator till köket, hade all min utrustning med mig ( Webcam, mick, kameran, filmkameran) där uppe satt jag och lurpassade på frutjock, jag försökte desperat få tag på far för jag ville så gärna visa honom fru tjock. Jag tror jag satt i en halvtimme och väntade. Tillsut kom hon och jag fick väldigt bra kort och när jag minst anar det så går blixten igång på kameran, gömde kameran diskret och jag tror och ber att hon inte såg det. Men jag ska vara lite snäll hade jag tänkt, jag ska inte dela med mig av korten här. Otur för er.

Kvällen blir nog att klippa gräsmattan, kanske gå en äventyrsrunda, äta nått gott. Och om nått överförmodan kommer att hända kan jag ju alltid upptadera, men jag tvivlar ska ni veta. Förresten, jag såg en kille på en väldigt stor fyrhjuling idag, jag vart som i extas jag hoppas att han tycker upp oftare så jag kan se honom. Fast när jag såg honom idag så tänkte jag
- Jäklar, han har ju linne och jag som inte gillar killar med linnen!
Om jag lix ska bli kär i någon här så ska det vara en cowboy! Man kan ju inte ha vart i Canada utan att blivit kär i en cowboy.

förresten ni som läst hit, jag skulle gärna vilja veta vilka som läser, skulle vara kul! Men jag vet, jag har gjort försök förr att ni ska medge vilka ni är, det är lönlöst!

Update
Jag ska börja 06 imorgon, inget jag är direkt peppad på! Förstår inte att jag har så svårt att säga nej! Ge mig styrkan att hålla mig vaken

Oh my deere- Hittade denna sak ute på min gård

Kommentarer
Postat av: jonas

vi vill se lillagrannen!!!

2008-07-29 @ 02:58:26
Postat av: onkel Gunnar

Hej Sara! jag är inne och kollar varje dag

2008-07-29 @ 22:15:25
Postat av: BPK

åhguuuud jag döör! Eller som man säger i ditt land: Gooood I DIE!! Jag tycker inte alls att du verkar som en snäll person när du smyg tar kort på folk, bara för att de är lite rundare än vi andra.. Vet inte riktigt hur jag ska tackla det. Men men, denna gång skrattar jag bara åt det. Men låt det inte bli en vana bara.



PS. jag läser också varje dag. DS.

2008-07-31 @ 19:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0