Jobbat över

Imorse när jag vaknade tänkte jag, när jag kommer hem ska jag sova. Men ack så fel jag hade, Jamie kom och bad mig jobba över och snäll som jag är sade jag jahaa, ja det kan jag väl, fast på engelska! Så jag jobbade från 7-18.30! Jobbade med en tjej som heter Meagen vi är kompisar nu, hon var så jäkla stressad så jag fick be henne att hon skulle tro på sig själv och allt skulle ordna sig. Sen lyckades hon säga mitt namn rätt, då blev hon så glad så hon gav mig " Give me 5". Jag vart häpen och sen frågade jag lite snyggt hur gammal hon var, 26 och jag som trodde hon var 18! Sen när jag sa att jag skulle gå så kom hon mot mig, kramade mig som hon vore ledsen och sen gav hon mig sitt numer så vi ska hitta på nått nån dag. Spännade, hon verkar trevlig. Jamie har förövrigt bjudit med mig på rodeo imorgon och jag har ingen aning om vad man har för kläder på sig då, så jag satsar på Jeans och en tröja. Det känndes som om hon bjöd ut mig på dejt, för hon lät så nervös när hon frågade och sen gav hon mig sitt numer. Så nu måste jag srkiva ett manus före jag ringer, hon lär ju inte förstå ett jota av det jag säger. Och stackars hennes pojkvän som ska hämta mig imorgon.

När jag kom hem ikväll efter jobbet pratade jag och Pat med varandra och hon berättade att chefen på LTC hade kommit till henne och skytit upp mig och var så glad att jag var där och att jag knappast hade behövt inskolas och sen så har de på Acute Care tydligen också sagt till Pat att jag var en klippa. Det värmer.

Annars en lugn kväll hade velat sova vid 20 men Michelle är här så jag var tvungen att vara uppe länge. Vi skall shoppa imorgon och jag ska köpa en filmkamera, JIHO! Och det bästa av allt, jag ska äta på Ikea, vilket betyder svensk mat! Och ja, jag skiter i om jag ej inte kan äta det, jag äter det som kan ätas! Jag hoppas på Falukorv, det skulle göra min dag. Köttbullar är jag inte lika sugen på.

Förresten såg jag och Pat på bilder från hennes sverige resa och helt plötsligt kom en bild på pappa och jag började fnissa som en lite flicka
- Hihihi, theres my dad, hihihihi I havent seen him for 3 weeks now, hihihi!
Måste ju skärpa mig, de kan ju tro att jag är totalt körd i huvudet.

Dagens bästa
- But i can fix so he can poop in his bed, its easier for both of us.
- Hey, you know, he is a Cowboy and a cowboy dosent poop in his bed!
- Oh, thats right, (what the hell im thinking with?)

Hejdå och jag hoppas på att Noice Makers sjunger Eloise för Johanna imorgon och att någon kanske sänder mig en tanke eller två imorgon när de är fulla.

Kommentarer
Postat av: din store tjocke far

Alltså jag undrar bara, är att bli bjuden på rodeo ungefär som, kom så sticker vi in till stan och tar en fika. Du har ju blivit bjuden på rodeo flera gånger.För övriht så blir jag glad att du skrattar när du ser mig på bild och inte gråter, det skulle va värre ,eller hur, ha en trevlig IKEA helg med falukorv och makkisar med massor av ketchup och kall mjölk. POK

2008-07-19 @ 17:21:43
Postat av: BPK

Va roligt att du får fler vänner. Det behöver du. Dte är bra att ha olika vänner som man kan prata om olika saker med. Nån gång hoppas jag på att det kommer fram en tjej som liknar mig, så du inte behöver gråta dig till sömns varje kväll.



Noice Makers spelade tyvärr inte Eloise, men dom spelade "when I was a pretty little baby" Då sjöng jag och tänkte på dig. Hela gårdagen gick åt till att tänka på dig. - jag ska berätta sen.

2008-07-20 @ 15:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0