I am a sweetheart

Kvinnan på jobbet tycker jag är ett Sweetheart och alla som inte kan engelska så betyder det söthjärta och hur dumt låter det inte att vara ett söthjärta? Sen så har jag tänkt på hur dumt varsågod betyder på engelska - You are welcome! Du är välkommen, jaha ja tack! Det låter ju helt fel att säga att nån är välkommen, har fortfarande svårt att säga det. Tror jag ska dra lite svenengelska - Varrrrssågood!

 Annars inget mer att meddela,fick smått panik när ingen var på msn idag och ville prata med mig. Jag som trodde jag stod i centrum och blev prioriterad, men de verkar som om de har liv där hemma. Fast jag vet ju att om Pappa hade vart hemma så hade han suttit och väntat på mig, så jag är nog hans höjdpunkt på dagen. Mamma har dock inte fått en instruktion av far hur man går in på msn/skype, men jag mailade henne så nu ska hon nog kunna komma och prata med mig. Pratade med henne idag, hon missade sitt deckarpogram, jag var nog roligare, kanske inte så spännade. Direkt jag fått prata med nån så får jag energi.
 
Idag på jobbet så kom jag och tänkta på min och Frida.S arbetarkväll på midsommarafton och önskade att det hade vart så här. Se på nått bra tv pogram och käka glass och jordgubbar är det inte så jobbet ska vara? Här så verkar man bara sitt och dricka vatten och kanske säga nått nån gång. Tiden går ju så sakta. Nej jag får väl införa lite SaraP traditioner! Och tro nu inte att jag alltid äter glass när jag jobbar, jag äter meloner ibland! Nej jag jobbar också, men om det inte finns nått att göra så tycker jag att det är bättre att samla kraft tills nått kommer. Jag vet att jag är klok, i fråga sätt inte mitt sätt att tänka.

Skämms fortfarande över att jag måste medge till er att lyssnar på country, det känns inte så coolt. men det är ju klämkäckt, speciellt när de har roliga texter.

FÖRRESTEN, när jag kommer hem då jäklar ska vi ha mini-stampede!
Först ska vi ha Doggie Do--> Alltså fest från 07-12 Snyggongen skall ha en show med chaps och bh! och sen dra vi på en pub
Sen dan efter blir det
Bullriding--> Uncel Gunnar, Brother Olov, Pappa och Morfar tävlar mot varandra, Johanna är förstås Rodeo Clown ( Distraherar tjuren så den blir arg och sen distrareherar den när nån har rammalt av)
Sen blir det
Chuckwagonrace--> Malin får fixa ett team med Televinken
 Sen blir det "Rida med häst efter kalv, hoppa på kalven och sedan få ned den på rygg, knyta fast benen"--> I den grenen tävlar, Oscar, Jimmy, Makkan, och Jonas
Och självklart på kvällen blir det dans på logen som vi då kallar "Swedish Nashville" och det spelas bara country och vi dansar line dance och two step. Alla är själklart välkommna, lämna intresseanmälan! Och under dagens lopp så har vi öppet hus i vår lagård så alla får se kossor och sen har vi utställning av vår traktor med tillbehör. Johanna kommer vara i lagårn och mjölka och bjuda på lite mjölk, hon kan ju nästan det! Låter detta bra?

Hejdå mina vänner
Ps. lägger upp en countrylåt så ni får höra hur lågt jag sjunkit! Men jag tycker den är klämtjäck!

Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

god morgon!

2008-07-31 @ 07:56:33
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: jonas

när blir partyt!!!???

2008-07-31 @ 13:16:43
Postat av: Malin

Haha ja men det låter ju finemang!

2008-07-31 @ 17:46:34
Postat av: Din egna BPK

Hahaha jag hör dig säga på ditt egna lilla engelska uttal: "Varrrsåogooooud!" Ibland brukar jag teckna upp små scener i min hjärna när du ska säga vissa saker! Det blir så himla skoj då. Jag menar inte att din engelska är dålig, för vi båda vet ju att den är bättre än min, men ändå.



Mini-stampede låter ju huuuur trevligt som helst! Jag är lätt på att mjölka och bjuda alla gäster på varm och go mjölk. Bäst jag pratar med Y innan så jag får öva lite så jag inte behöver skämmas över att jag inte är bäst på det. Men dte ordnar sig. Min stora fråga är varför just JAG måste vara denna Rodeo Clown? Inte för att jag inte uppskattar att du hittar sysslor åt mig, riktigt spännande sysslor också. Men är det inte lite väl farligt för en ung 19åring som jag? Bara en liten fundering...

2008-07-31 @ 19:17:01
Postat av: snyggongen

PAAAAAAAAAAAAAAAARTY PAAAAAAAAAAAAAAAAAAARTY!

2008-07-31 @ 22:39:50
Postat av: onkel gunnar

Tjuren vi ska rida på är det en 18 taggare????

dumt om jag skjuter den i höst

2008-07-31 @ 22:45:43
Postat av: Kusin till Rikard

Det gungar skönt, man blir danssugen. Killen har ju samma stuk på skägget som herr Y . Nu tog den slut,måste köra den en gång till.



2008-08-01 @ 11:01:25
Postat av: moster

Vi ser fram mot partyt. Det ska bli en upplevelse att se pappa Y och morfar tävla mot varandra. Hoppas att pappa Y får "storrödingen" nu när han är och fiskar.

Åker nu till Kryckeltjärn och plockar hallon, mums.

Sköt om dig......

2008-08-01 @ 11:15:33
Postat av: Anonym

Vi ser fram mot partyt. Det ska bli en upplevelse att se pappa Y och morfar tävla mot varandra. Hoppas att pappa Y får "storrödingen" nu när han är och fiskar.

Åker nu till Kryckeltjärn och plockar hallon, mums.

Sköt om dig......

2008-08-01 @ 11:16:45
Postat av: Anonym

Vi ser fram mot partyt. Det ska bli en upplevelse att se pappa Y och morfar tävla mot varandra. Hoppas att pappa Y får "storrödingen" nu när han är och fiskar.

Åker nu till Kryckeltjärn och plockar hallon, mums.

Sköt om dig......

2008-08-01 @ 11:18:25
Postat av: Frida S

Jag lider med dig. Vatten? Vad är det för skit? Tacka vet jag de få och små fördelarna med Solhaga.

2008-08-03 @ 21:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0