Första dan på jobbet

Jag har gjort min första dag idag. Det var väl rätt så skoj. Men hon jag gick med skrattade hela tiden och på helt fel ställen och hon känndes helt fel. Om jag hade fått byta ut henne hade jag slippt le hela tiden, för jag vägrar skratta åt saker som inte går att skratta åt
- Tiitta en kopp. HAHHAHHAH
- Eh, okej?!
Jag gillade inte henne. Jag tror heller inte att hon fattade att jag var ny och från en helt annan världsdel. Men hey, jag vet ju att jag är bra. Och spännande vart det där brandlarmet gick, det tjöt så jäkulst. Och där står man alldeles ny och försöker lära sig ett nytt jobb och nytt språk och helt plötsligt går brandlarmet. Men det var ingen fara tydligen, som jag förstod det. Hon jag gick med började skratta. Sen så är det ganska så mäktigt att det finns massa poliser i sjukhuset hela tiden. De sitter där på en stol och sen går de runt och ser starka ut och sen sätter de sig igen. Spännande jobb. Sen så kom en sheriff in, hur ofta ser man en sheriff?
Sen så är verkar dem inte veta vad sekretess är här, man pratar öppet om patienter som den andra parten inte har nått med att göra. Det bryter mot mina principer, så om nån frågar mig så skall jag säga
- Oh, i dont understand, i come from Sweden...

Hur som helst jag hoppas på en bättre dag imorgon. Jag låter mina tankar fara till de Tahiländskorna jag har jobbat med i sverige och tänker att dem gör det bra! Kan inte språket och jobbar som ingen annan kan. Jag kan i alla fall språket till en viss del men jobba som bara den kunde jag inte klara av, det gör mig förbannad rent ut av. Men man skall kanske inte ha så höga förväntningar på sig själv?

Nu ska jag gå och jag funderar på vars alla kandenskillar är? Jag har inte sett en enda snygg kille sen jag kom. Kan det bero på att det inte finns snygga killar här?

Aja, nu går jag. Känner mig less i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Rikard Hårfager

Hej fantastiska Sara. Just nu spelar Mario Scocco "Sara" på radion. Det är jätteroligt att läsa om dig på din blogg. Hoppas att du lär Canadensarn lite vett och Svengelska, du vet det du lärt dig av mig.

2008-07-02 @ 11:13:53
Postat av: Kusin till Rikard

Phuu,va bra att det inte finns några snyggingar.Tanten som skratta hela tiden var nog bara nervös att få vara med en " Svenska"

2008-07-02 @ 19:35:23
Postat av: Johanna, din komipis

Din första dag på jobbet verkar ha varit lik alla dina andra dagar - helcrazy!

Nämen det är ju tråkigt att du itne gillar hon du går med. Så ska det ju inte behöva vara. Men som kusinen till Rickard säger så är hon nog bara nervös över att få vara med dig. Nästa gång det kommer in en sheriff måste du ta på han (eller hon?) För det är inte varje dag man får ta på en sån cool snubbe (eller snubba?)



Hoppas morgondagen går bättre! kramar om & ger dig en lyckospark för morgondagen

2008-07-02 @ 20:46:12
Postat av: snyggongen i SWE

Fortsätt leta pojkarna tills du finner dem! Någonstans måste de väl gömma sig? Och hur poppis kommer inte du bli då? Alla kommer vilja va med den svenska tjejen! Heja snyggong!!

2008-07-02 @ 20:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0