Feeling hot hot hot

Det är 35 grader ut, solen är varm. Jag vågar inte sola för Pat drar alltid upp hudcancer för mig och hur ful man kan bli om man solar för mycket, en pik vill säga. Jag solade när jag kom hem, skyndade ta på mig lite kläder och satt mig i skuggan innans hon kom hem, trog en lögn och sa
- Idag är det till och med för varmt för mig att sitta i solen.
Sen sa hon,
- Oj jag tror du brännt dig på kinderna
- Nejmen oj, jag som bara vart i solen i max 10 min.
- De är röda, i alla fall.
Egentligen är det ju pinsamt att jag ljuger för henne, om jag vill sitta i solen kan jag ju göra det jag är ju faktiskt snart 19. Men man vill ju vara en snäll flicka och lyda den som ger mig sovrum och jobb.

Annars så jobbade jag min första egna dag på LTC, gick ganska bra. Jobbade med en man som hette Denny. Jag tyckte han känndes lite creepy, men det tycker jag i och för sig alla män känns som jobbar inom vården. Hoppas på att Megean jobbar imorgon, så jag får prata med någon i min ålder. Fast jag tror jag jobbar med en kvinna som heter Liz. Hon är ganska så skoj, hon vill alltid se hur mycket folk ha bajsat och sen vill hon gärna visa mig med, men jag tackar nej vänligt men bestämt. Jobbar nog också med carol imorgon med, hon är från England och hon blir alltid så uppriktig glad när hon ser mig och jag hör aldrig vad hon säger, deras dialekt är grötig, tacka vet jag kanadas dialekt!

I lördags när jag var på baren så pratade jag med en som har urspung från Sverige.
- Hey my name is Mike Lundgren
- Aha, Lundgren!
-  Wowow, du kunde ju faktiskt uttala mitt efternamn rätt, inte ens jag kan det. Wow jag är imponerad
Hmm, hur kan man få för sig att jag som är uppvuxen i Sverige inte skulle klara av att uttala hans efternamn rätt.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Kusin till Rikard

ska vi byta väder med varandra, du får regn och svalka och jag SOLLLL.Jag skulle sitta i solen minst 3 tim, för ingen skulle säga åt mig att sätta mig i skuggan. HdB

2008-07-22 @ 10:07:03
Postat av: BPK

Åh men herregud! Jag håller med Kusin till Rikard, snälla låt oss byta väder för ett tag. Jag är såå less på detta regniga väder! I will soon kill someone.

Måste säga att det är lite töntigt att du inte vågar säga sanningen till Pattie. Som du själv säger så är du faktiskt snart 19 år - alltså nyvuxen och grann. Du förtjänar solen, SÅ SOLA QUINNA!



Som att du inte skulle kunna säga Lundgren svenskt! DAAH. Hahhah skoj.

MVH

2008-07-22 @ 17:44:00
Postat av: Rikard Hårfager

Alla pratar väder!! Nu ska vi ha semester och då blir det alltid väder. Man ska ha husvagn:) Får ser vart vi kommer.

Tack för kortet.

2008-07-22 @ 18:26:32
Postat av: jonas

schysst älg!!

2008-07-22 @ 21:11:13
Postat av: snyggongen i SWE

Im back again. Om du inte läst mailet jag skickat så gört! Jäklar så fina bilder du har tagit! och nu menar jag inte fyllebilderna utan landskapen ;) FNiZzAj (var tvungen att överdriva)



Kul att det går bra på jobbet och att det finns folk som vill visa dig bajs. Är hon till och med värre med bajset än vad jag är?



Lev och må och lär dig cowboysardansen!!! YIIIIIHA!



Greetings from Lycksele!

2008-07-22 @ 23:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0