Fast anställning!?

Idag när Pat kom hem så sa hon att vi måste fundera på en sak eller rättare sagt jag och sen sa hon massa saker som jag inte förstod, men jag låtsades förstå. Sen sa hon en sak som fick mig att förstå vad det hela handlade om! De på sjukhuset undrar om jag vill ha fast anställning på Acute Care 50% och de vill gärna veta snart hur jag vill göra. Men hur kan de tro att jag skall veta hur jag vill ha det? Men annars sa det att jag kunde söka tjänsten, tacka ja och om jag sen känner nej jag vill inte mer så är det bara att säga upp sig. Så just nu vet jag inte vad jag vill göra. Känns som ett ganska så stort steg att ta en fast anställning i ett land där man inte har några vänner eller familj. Så jag får väl känna efter. Men det känns ju alltid kul att de uppmärksammat mig och vill ge mig en fast tjänst, jag tar det som en komplimang.

Annars så jobbar jag på och är ständigt trött, jag jobbar med en konstig tjej som kallas Dani, hon ler alltid mot mig och vinkar, jag känner, ehe! Men Jamie kommer alltid och pratar med mig varje dag, skoj. Hon frågar alltid Pat först saker och sen kommer och frågar mig samma sak, så hon verkar tro att Pat är bossen i mitt liv. Hon vill tydligen ta med mig på rodeo i helgen, har Pat sagt. Men hon har inte frågat mig personligen. Skoj det där. Jag hoppas att hon frågar mig och även fast hon har  DC skor som Petra hatar så kanske hon är en trevlig prick och förresten jag håller med Petra, Dc skor och speciellt på tjejer känns lite fel. Så jag får väl se hur det blir med det där. Känner att jag kommer mer in i språket och speciellt när jag pratar med männiksor som ser snälla ut, för då blir jag inte så nervös. Och idag när en man spydde på jobbet så sa jag
- nejmen! han spyr ju!
Mina kollegor fattade inget, men det kom som en reflex att säga det på svenska. Sen så blir jag så jäkla less på mina kollegor de tror att jag inte kan hantera avföring eller vomitus( spya).
- Are you sure that you can do it?
Men hallå jag har faktiskt jobbat sen jag var 16 inom åldringsvården, det är inget nytt för mig.

Jag är förövrigt rädd för mig själv nu. Sen när lyssnar jag på riktig country? men det är som om jag följer med strömmen och lyssnar på country kanalen. Man kan ju inte sticka ut för då får man inga nya kontakter.

Ska nu se på Allsång på skansken och sova sen tror jag. Min trötthet tar död på mig.

Kommentarer
Postat av: En förvånad/ledsen BPK

MEN VAD ÄR DET DU SÄGER (skriver) KVINNA!??!?!? Jag förstår till viss del att måste vara häftigt att ha fått en fastanställning i ett annat land. Men HALLÅ? Är du verkligen redo för det?

Jag tror att du måste komma hem ett tag innan du bestämmer dig. Eller hur, eller hur? Vad säger Y om detta?



åh herregud. Jag är chockad.

2008-07-17 @ 18:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0