Doogie doo

I onsdags begav jag och Pat oss till Calgary för lite festligheter. Det jag då inte visste var att det verkligen skulle bli festligehter, jag tänkte mer
- AH, en brud från Granö klarar av allt.
Jo tjena! Så i Torsdag for vi på min allra första doogie doo frukost, vilket innebär att du far klockan  07 till lokalen du äter lite frukost sen får du dricka hur mycket alkohol du vill och då menar jag HUR mycket du vill. De går runt med tillbringare med groggar, Whiskey flaksor överallt, shots, öl, Ja i princip allt du vill ha fanns där. Så där var jag, partade som aldrig förr och alla som känner mig vet att min mage är en känslig mage. Så vid 11 frågade jag Shannon hur länge det var kvar av festen och svaret blev en timme. Självklart tänker en brud från Granö såhär
- AHA, en timme kvar. Vilket måste betyda att jag skall öka takten med drickandet så jag inte går minus på denna fest ( Vilket jag ändå inte skulle göra för jag fick biljetten)
Så självklart ökade jag takten, men jag blev full. Så mamma, pappa, Leena, Peter, Rikard ( Ja i princip alla över 30 kan skippa detta jag skriver från och med nu) Jag blev så full så jag var tvungen att gå på toan andas tre gånger och sen in se
- Åh fan, jag måste nog spy lite granna.
Så där satt jag och spydde. Mina vänner blev oroliga. Så efter all dricka kommit upp gick vi till en bar där jag sa i princip hela tiden
- Jag skulle hemskt gärna vilja gå hem och sova.
Fast de tvingade i mig Pommes frites, vilket var världigt bra för mig och jag tror jag drack tre flaskor vatten. Sen var jag på G igen. Jag fick färg i ansiktet jag kunnde börja se med båda ögonen ( För förr var jag tvungen att se med ett öga för att inte det skulle bli kopior av de jag pratade med)

ALLA ÖVER 30 KAN BÖRJA LÄSA NU IGEN!
Så efter vi vart på den baren for vi till den berömde baren Cowboys. Vilket var en skit skoj bar. Jag fick till och med dansa kanadensik bugg med en kille, tror han hette Tyler. Han var en Cowboy tror jag. Eftersom jag skriv tror betyder det att jag inte frågade honom. För övrigt började mina vänner inklusive Jody har börjat säga att de Love me mycket, lite jobbigt för mig att hantera! .Så där var vi tills kanske 20, sen var det bara att fara hem och sova.
Sen idag, Alla över 30 kan sluta läsa här! Så berättade Kyle att just efter vi hade farit från baren Cowboys så hade ett mord skett där inne, det lyckliga i denna historia är att vi inte var inne, vi var där ute. Men tänka sig.

På fredagen tillbringade jag på Stampede ground och såg Rodeo. Hur jäkla coolt är inte det på en skala från ett till tio? En kille på 12 bast vann bullriding ( Tjurridning) och en annan som tävlade i den vuxnadelen hade brytit benet men hedde av sig gipset bara för att tävla. Detta kallar jag manlighet, ni där hemma som tror att ni är höjden av manlighet, ni är egentligen bara barn. För här rider man på tjurar vid 12 års ålder.

Sen idag lördag har jag vart nära the Rockies! Snacka om landskap, går inte att förklara. Vitmyrberget(?) är ju egentligen bara en kulle!

Förresten vill jag bara poäntera att här i Kanada är stringtrosan fortfarande inne, alla verkar använda dem även dem över 40. Det chockerar mig och jag vill inte bli en sån flicka, så jag får väl vara utmobbad men slippa lida som de andra gör. Såg en kvinna hon kanske vägde 130 kg och hade sringtrsor så det syntes, jag skrattade för mig själv!

Kommentarer
Postat av: Din store tjocke far

Visst måste det va smartare med Doogie doo middag ?Kl 07:00 är det sällan feststämning i min värld,men det är klart allt ändras ju med vad för sorts frukost man serveras. Kanske nåt för GWF att fundera över, från 2009 har vi Granö drinking festival från 07:00 till 11:00 sen blir ju till och med vilken halvtaskig sångerska som helst både bra och snygg. ha de bra POK

2008-07-13 @ 23:21:32
Postat av: BPK

JAG FINNER INGA ORD. Du är galen kompis. Vad har jag sagt om att dricka sådär mycket utan mig? Herreguud. Men som jag brukar säga; huvudsaken är ju att du har det skoj! Galet att dricka från 07 - 11! Y är skojig, vi bör nog fixa det där här i Granö också. Jag menar; -varför inte gå och bli galen? Yeah. Vad säger du till dina vänner när dom säger att dom loves you? Bara en fråga......



ps. förlåt för att jag inte kommenterat, har varit upptagen i helgen. ds.

2008-07-15 @ 12:21:29
Postat av: Leena

Förlåt Sara, MEN JAG TJUVLÄSTE det jag inte fick läsa!! Låt det bli en lärpenning.... No more licceur!

2008-07-23 @ 23:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0