Baren

Idag var det mycket bättre på jobbet. Jag kännde mig bättre, men den jag går med är fortfarande strange kind of women! Hon vill gärna klaga på allt jag gör då vill jag gärna säga
- Okej, men vem har läst 3 år för att bli Uska, du eller jag? Du har gått en kurs på 3 månader och vet hur man torkar rumpa, så skall du eller jag visa hur man gör.
Men snäll som jag är så säger jag inget, ler och gör som hon säger. Hon sa detta idag
- Ohhh, do you not know what B.I.D is? Oh my good, thats not good.
Då ville jag kontra med
- HEY! Jag kommer från Sverige, tror du att vi lär oss vad engelska sjukhus förkortningar här? frågan är ju vem som är mest insnöad, du eller jag?
Men jag sa fortfarande inget, utan log och sa, nej jag vet tyvärr inte det!
Mina arbetskamrater var så oroliga ikväll för vi hade ingen polis som skyddade oss, jag kännde ingen oro. Polisen som skulle vart där, han var hemma. Sen så gick brandlarmet igen. Kan va bra att jag tränar mig med det, så jag inte blir uppjagad.

Efter jobbet följde jag med 4 arbetskompisar till baren. Precis som i Greys Anatomy. Det känndes fel, jag sa först nej,
. För enligt mig ska man inte dricka kvällen före man jobbar.. Men de övertalade mig. Det var skoj, en gubbe bjöd mig på en drink, då vart jag glad. Men jag bidrar inte med mycket prat som jag är van med, men jag gillar att lyssna på folk. En tjej vill ta mig till the rocky mountains och åka snowboard. Sen så påtal om baren så tvättade de deras stekhäll med en vattenspruta+vattenslang, det har jag aldrig sett förr, jag skrattade lite.

Sen idag på jobbet kom Jamie fram och pratade med mig ( hon gör scheman). Jag blev så glad så jag ville krama henne. Hon vill bli kamrat med mig har Pat sagt. Hon verkar himla trevlig, hon skrattar mycket, men inte som den konstiga kvinnan. Jamie verkar helt Okej. Hon tävlar i rodeo, det låter tufft. Och varje männsika man pratar med här har hästar och om man frågar
- How may horses has you?
- Hmm, a few!
O herre gud, kan man inte säga antalet så är det rätt många. Det är vanligt att se mer än 10 hästar i en hägn!

--> Huset jag bor i
--> Vardagsrummet

Många kallar mig deras kusin. Det känns fel, för jag är nöjd med mina tre kusiner, jag behöver inga fler! Och eftersom de pratar så mycket om mig som deras kusin, så drömmer jag om mina riktiga kusiner om nätterna, skoj. Ingen dröm på engelska än. Jag längtar lite tills den kommer.

Hejdå mina vänner och kamrater. Och jag tycker det är kul att många läser och ÄNNU roligare när ni kommenterar :)


Kommentarer
Postat av: Komipisen i Sveariket

I början är det nog bra att du låter den där konstiga kvinnan visa vad hon är van vid osv, men om några veckor så måste du börja lära henne lite svenskt hyfs! Hon kan inte domdera över dig Sara. Skärp dig!



På tal om baren så tycker jag att det låter som att du börjar ta lite för mycket alkohol över huvudet. Ska jag måsta komma och sätta dig på pottan? Lugna dig quinna! (nog för att jag också lätt hade följt mina jobbarkamrater till baren, precis som i Greys. Såg du ingen snygging där?)



Jag hejar på Jamie. Hon har ett fint namn & verkar normal. -Bara hon inte tar mig plats i ditt hjärta.....!?



Skoj att du tycker att det är skoj att många läser. Och skoj att du tycker att det vore ännu skojigare om alla de som läser kommenterar. Jag är en trogen kommentator!

Hejsvejs nu ska jag dra mig till min svenska arbete!

PoK

2008-07-03 @ 12:05:19
Postat av: Kusin till Rikard

Hej,lite rött runt fönstrena och gavlarna ser det ut som ditt hus i Granö.Du kan ju berätta för Jamie att du brukar rida häst,senast var ju för ca 1 månad sen.HdB

2008-07-03 @ 13:29:43
Postat av: Anonym

Öhjapp, Du är bara helt enkel snygg

2008-07-03 @ 16:13:32
Postat av: Din store tjocke far

Du måste följa med henne till stallet och mocka nån kväll

2008-07-03 @ 21:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0