Övermogen

Idag var dagen jag upptäckte att jag och mina vänner håller på bli mogna
- Jag kommer snart, ska bara vika tvätt
För 2 år sedan skulle vi sagt
- Kommer snart, ska bara skälla på mamma som inte tvättat eller strukit mina kläder ( Eller vänta, det gör jag fortfarande )
Eller
- Du vet, de har gått i från varandra
för 2 år sedan skulle vi sagt
- Äh, du vet han/hon dumpade honom/henne jag vet inte direkt.
Eller när Snyggongen skrattade åt mig imorse
- Haha, sa du pardon?!
- Haha, ja! Jag har blivit övermogen, jag säger ju aldrig ursäkta hemma
- Haha, nej du säger- aa eller va?

Det är skärmmande att se dessa tecken. Måste lugna ned mig, Annars så kommer jag till sommarn sitta i en bokcirkel och disskutera boken " Jag överlevde" än att sitta på en en grillfest och köra jag har aldrig.

Idag har jag inte gjort så överdrivet mycket. Det har snöat 20 cm idag och dessa kanadeser är inte så värst förberädd så det är snö överallt plus att det finns ingen jäkel som skottar gång och cykelbanan och detta händer alltid. Det var några stackars barn som gjorde volontär jobb att skotta förhand. Stackare.

Tänkte meddela lite skillander här jämfört med Sverige
- Man får sällan smatalsstöd
- De lever inte efter Jantelagen, vilket gör att alla tror att de är bäst
- De säger att de inte är hungrig men smäller i sig en chipspåse och sen äter middag eller äter inget alls och äter bara massa onyttigt. Och de äter ofta onyttiga saker före middagen.

Kommentarer
Postat av: Far

Snälla Sara, krivsstöd måste vi niföra när du kommer hem när du skriver smatalsstöd i din blogg. Har försökt nå dig men vi får göra ett nytt försök i morgon.

2008-12-08 @ 21:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0