Work hard never sleep!

Jag är helt inne i engelskan idag, det är som om vi vore bästa kompisar idag, vi gillar varandra nu, vi gick med varandra hand i hand på jobbet. Tills en kvinna sa att hon var svensk, då sprack det för mig, min engelska var som bortblåst, HEJ SVENSKAN! Men självklart var hon som alla andra fejksvenskar, bara lärt dig några få meningar, men hon sa att hon bott i Sverige i ett år för semester, då tänkte jag, JIHO snart kommer svenska. Tjena, hon var 4 bast när hon var där. Så snälla kanadensare sluta säg att ni är svenskar om ni inte kan prata svenska!

Okej min resa såg ut såhär första anhalt
Banff är Kanadas första nationalpark, man bor inne mitt i bland bergen. I Banff checkade vi in på hotell och for sedan till Down town för att äta Sirlion Oscar, mycket smakfullt och om ni nu såg min stek skulle ni tro att den kunde fortfarande hoppa på ett ben, mina vänner gillar blodiga steker, jag följer deras spår, man får tugga länge vill jag påstå och ett tips, Titta inte så mycket på allt blod. Sen så efter maten så gick jag och Pat på massa affärer, köpte lite små rat till mormor och Morfar, till mig själv och en födelsedags present till Vera. Sen så bar det av till hotellet där vi drack lite coolers och bara tog det lungt. På morgonen efter frukosten(JIHO JAG FICK FRUKOST, men jag bjöö) bar det av till Columbia Icefield, resan dit var otrolig, man kommer såhögt upp att öronen slår lock och allt ser smått ut. Jag fick även se massa bergsgetter. Efter lunch vid glaciärerna bar det av till Jasper där jag köpte John Deere saker till Olov, vad annars skulle uppskattas? Vi övernattade lördagen i Edson i en svit, jag sov som ett barn och pratade mycket svenska i sömnen, S och M hade svårt att sova för all festande runt omkring och mitt prat, jag har aldrig sovit så bra! Sen bar det av till Edmonton för att gå på världens största galleria, som vanligt är de onödigt stora tacka vet jag Konsum gallerian i Granö där hittar jag och om man har tur så kan man få godis om man nu äter det. Checkade in på en svit igen. Åt på en irländsk resturang som vanligt trodde servitören att han visste mer om min allergi, jag hatar sånna, skulle lätt kunna be de dra åt helvete. Drack på kvällen och Jody den lustigkurren gjorde massa trick. Jag sov dock inte bra denna natt, vaknade hela tiden. Men alla andra hade sovit bra, jag tror det var tystheten som gjorde detta. Sammanfattningsvis en bra helg

Förresten! Jag har fått känna lukten av en skunk i bilen! Man känner doften cirka 5-10 min P och M sa att det var att denna gång hade vi tur för det var längesen den blev rädd, jag tyckte ändå det luktade skit. Så det var en upplevelse, tror minsann att ingen av ni som läser har kännt denna luft.

Påtal om jobbet igen, mina patienter gillar mig, kallar mig snälla saker. Engång gick en man för långt och sa att jag var Hot! jag skrattade men han flirtar stenhårt på mig fortfarande, stackars gubbe.

Kommentarer
Postat av: kusin till Rikard

Ser nästan ut som Vitmyrberget.

2008-08-06 @ 13:05:05
Postat av: din store tjocke far

Ja det är ju nästan som om jag snackar finska och har åkt en gång till Wasa 1967. Jag kan höra dig prata i sömnen, måste ha låtit skitkul. Såg ditt sms för sent, försöker i morgon kväll när jag kommer hem.

2008-08-06 @ 13:13:37
Postat av: jonas

faan vilket lyxliv...sviter å godmat jämt!!

2008-08-07 @ 00:31:40
Postat av: Patrick

Hej Sara. Vilken resa du får göra. Men du kommer aldrig att få uppleva Börje Salming i Madison square garden.. Det fick jag göra när din far var i tonåren. mvh Patrick och Malin Nygren

2008-08-07 @ 18:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0