The party is in you

I fredas tog jag mina stora fötter för att bege mig till Calgary för utekväll med Candace och hennes kamrater eller som man säger här girlfriends, men jag tycker fortfarande det låter som om du vore lesbos! Hur som helst kom Candace pojkvän Mat och hämta mig och jag hade en helt annan bild av honom och när han öppna munnen tänke jag
- Stackras pojk, alldeles förstora framtänder och för små hörntänder.
Jag tog farväl av Pat och såg framemot att förmodligen åka en stor Jeep, Tjena! Olovs Merca känns ju till och med tuffare. Men han verkar för snäll, han gör allt för Candace hon verkar ju styra hans liv, men han är 3 år yngre. Han var tvungen att göra mat och diska, bädda min säng och tvätta, Ni andra tänker fan vad skönt för henne, jag tycker synd om pojken!. Candace är fortfarande konstig, men vad gör man inte för lite fest?! Hon prioriterar sina tånaglar famför de vanliga naglarna, det säger allt om en människa. Kvällen var trevlig, jag vet ju hur man får kompisar, man beställer in vodka så man kan snapsa, kan ju meddela att ingen här klarar av det och efter man snapsat ska man bryta arm, då visar man att man har respekt.  Kan man dricka sprit som en helkarl och bryta arm som en lite svagare kille så får man killkompisar direkt och ja det fick jag. Kenny är min nya kompis, han var trevlig eller är, han bjöd mig på skinka det är riktig vänskap. Vi ska se Nhl någon gång framöver, spännande.

I lördas fyllde jag ju 19 unga år och eftersom Candace är konstig sa hon inte ens grattis. Hon bjöd inte på frukost eller lunch, jag trodde helt seriöst att jag skulle dö. Jag fick mat klockan 18.30, jag skulle kunna defineras som anorektiker som inte är smal än, jag svälter ju för fan! Men bbq partyt var trevligt. De hade gjort bål som smakade förjäkla gott och tillslut insåg jag ju varför, de hade inte hett i nån sprit och där satt jag och drack som en tok, trodde helt klart att jag hade blivit immun på alkoholens under! Senare på kvällen spelade jag och Jody baseball eller de försökte lära mig och jag blev så duktig att jag lyckades slå bollen över till några grannar bort, så de fick klättra över staketet och smyga sig och hämta bollen, tror de vart imponerade!
Måste berätta vad vi grillade! Vi grillade drunken chicken, vilket är:
Man köper en hel kyckling, öppnar en öl dricker upp hälften och sen trycker man upp ölburken i röven på kycklingen, det är svin gott. Och man tillagar detta på grillen.

Jag fick detta
- Baseball boll av Michelle
- Ammalite halsband, Ammalite är en mineral som bara finns här i Alberta--> Michelle, Jody och Shannon
- Halsband och örhängen av kohorn-->  Pat
- Sprit av lustigkurren Jody
- En topp av Allysen


Kommentarer
Postat av: Fruttan (Frida S)

grattis i efterskott Sara!

2008-08-11 @ 11:02:58
Postat av: BPK

HEEY I'M BACK!!!!!!!!

Det låter heltklart som att du haft en bra födelsedag iaf. Det glädjer mig! Jag var rädd för att de inte skulle gratta dig på samma sätt som vi gör här hemma. Visst det blir aldrig på samma sätt, men det låter ändå helt okej för att vara i ett helt annat contry.



Drunken Chicken lät ju hur spännande (och äckligt?) som helst. Och hallå? DU TÅL JU INTE ENS ÖL!!

2008-08-12 @ 20:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0