Housewife

Jag har gått och blivit en houswife utan man, barn, hund och bil! Mina dagar ser ut som så att jag vaknar, dammsugar( va fan är fel på mig?), skurar toan, tvättar arbetsbänken, gör brucnh, bakar bröd, går ner till down town köper mat och postar brev, kommer hem, lagar mat, ser tv och sen sover jag! Vilket jäkla liv. och det pinsamma kommer här, man får inte dömma mig, för jag skämms nästan. Jag lagar som sagt mat nästan varje kväll och jag försöker alltid göra nått extra gott. Men min käre roommate säger aldrig något specielt om min mat, jag känner mig som om jag vore gift
- Jaha, jaja, här uppskattar man inte maten man gör. Nejmen gör mat själv då.
Jag känner mig rent ut av som min mor, hon snackar alltid om att vi inte säger något om hennes mat. Nu förstår jag känslan. Man jag sväljer stoltheten och fortsätter att göra mat. För när jag gifter mig med min rika Cowboy eller Nhl-proffs så måste jag kunna visa hur bra jag är på göra mat. Fast jag förstår att ingen av er tvivlar, jag är ju en kung i köket.

Sen så på jobbet berättade Janice att det finns ett gym här i BD, jag vart som eld och lågor, gissa vars jag kommer att hänga min tid nuförtiden? Jag kommer skippa att posta brev, jag ska bli slimmad, jag ska bli stark, ja jag ska bli allt man kan bli på ett gym! Så jag ska köpa ett kort där och försöka träna så mycket jag kan.  Kan bli skoj, jag hoppas dock inte på att det finns massa svettiga män där, jag blir så okoncentrerad när det finns killar omkring mig och då får jag även en fix idé om att jag måste visa hur stark jag är, vilket resulterar sig i en högröd sara och en sara som inte kan gå dan efter. Och hur snyggt är det?! Har aldrig förstått mig på de där tjejerna som lyckas vara snygg på gymmet, jag är alltid röflammig, och svettig. Men det kanske är ett bevis på att jag gör nått.

Jobbet har vart bra, har faktiskt saknat det! Jobbade med Denny idag igen, han vill alltid hänga där jag hänger, han vill alltid prata med mig, han vill alltid ha hjälp av mig. Och jag upptäckte att han har ingen framtand, sött. Jag hade en fin konversation idag med en kvinna som bor där
- Anyway, Have a nice day!
- Eh, You can go to hell.
Okej, ska försöka uppfylla din önskan. Jag uppfattar alla gamlingar här mer fula i munnen, jag har aldrig hört där hemma att jag ska dra åt helvete. Men man får väl gilla läget, jag tycker det är skoj när de be mig göra såna där uppdrag.

Jag hade tänkt mig att vila nu, kanske svara på nått mail eller nått i den stilen.

Kommentarer
Postat av: BPK

Jag tycker det låter som att du gått från barn - ungdom - nyvuxen - och sen till mogen! Jag är en stolt väninna just nu! Jag önskar lite som att jag fick vara som du.

MEn det hör man ju på tv/film också. De äldre som pratar engelska är fulare i mun än svenska gamlingar! Du har så rätt! Bäst du passar dig då!

2008-08-24 @ 11:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0