Ge mig ett svar någon

Hur ska jag veta om jag ska stanna eller inte?! Jag skickade ett mail till flygbolaget idag och frågade hur det såg ut med hemturer för mig senare i höst, ska bli spännande att se. Ibland funderar jag på att stanna tills någon hälsar på mig, kan bli spänannade att se hur länge jag skulle få stanna. Hur som helst lutar det åt att jag stannar ett tag till, känner mig inte riktigt klar här än, känner att jag har kvar
- Se fotballmatch
- Se baseball match
- Se Nhl
- Köra skoter
- Åka slalom, Åk Sara Åk!
- Leka cowboy på en häst
- Prata utan att det låter dåligt ( eller är det bara i min hjärna det låter kasst?!)
- Gå på danskursen med hetingen
- Lära mig dricka öl och ceasar
Det är ganska så rimliga mål tycker jag, svårast hittils är det där med ölen och cesaren. Jag kanske borde stanna, om jag får hemlängtan är ju det bra, då kanske jag inte far ut på såna här äventyr igen och då kanske några blir nöjda att jag stannar i sveariket, kanske morfars? Synd att jag inte är troende för annars kanske den där gud kunde ge mig ett tecken vad jag ska göra.

Idag har jag fuskat med gluten igen, gluten är alldeles för gott här borta, det är som om det är mer frestelser här. kan bero på att jag är ständigt hungrig. Funderar på väga mig en dag, för jag har nog allt kännt att de där kärlekshandtagen har tynat bort lite grann. Stackars mig. Jody har börjat förstå att jag gillar mat mycket och Michelle sa på en resturang att jag var en storätare. Är det en komplimang eller borde jag bli ledsen? Men just nu lever jag för maten och inte för dagen.

Jag skulle vilja åka till en sjö och bada snart, jag gillar ju att bada, jag är ju en baderska. Det närmaste jag har varit nära på bada här var när jag stod i duschen och råka ha foten där vattne ska rinna ned, det vart lite väl mycket vatten i kabin.  Kan meddela att det har en ny dusch med gammla handtag eller vad det nu heter? Jamen där man he igång vattne, det är en för varmvatten och en för kallvatten. Man får ju aldrig den bästa tempen, anntingen skållar jag mig eller så fryser jag. Varför ens komma på att ha sånna?

Min tyska börjar ta sig bättre och bättre. Och nu tänker ni, nu har Paulssons dotter blivit konstig, är det inte engelska hon menar. Nej jag menar tyska, jag har en dam på jobbet som kommer från tyskland och jag försöker prata med henne på tyska varje dag. Idag kunde jag till och med föra en kortare konversation
- Hej, hur mår du? vill du ha kaffe, okej, varsågod.




Finner inga ord, the best of the best.

Kommentarer
Postat av: Kusin till Rikard

Jag skulle komma i morgon dag om jag hadde Pippis skattkista.

2008-08-12 @ 13:10:03
Postat av: BPK

Ojojoj, du har mycket kvar innan du kan ta dig hemmåt. Hade jag vunnit på lotto så hade jag kommit flera gånger om.. You know it.



På tal om tyskan. Blir det mycket svengelsktyska när du pratar? Som det blev i turkiet du vet! hi hi hi

2008-08-12 @ 21:00:06
Postat av: Anonym

Finns inte Högkammen i Kanada ? ta med dig lilljänta och bada en förmiddag.En tysktalande Paulsson kan väl inte bli fel, mein gott

2008-08-12 @ 21:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0