Bravder på G

Idag på jobbet ville jag helst sova 5 timmars sömn för mig är ingen sömn. Jag behöver minst 8 timmar och om jag inte får dessa timmar blir jag väldigt svesnkpratade
- Har you done that?, Tycker you that?
De får ta mig för den jag är, mina patienter kallar mig i alla fall Darling och Sweetheart och mina arbetskamrater säger till patienterna att de älskar dem och pussar dem. Den dagen jag börjar göra så, kan någon skicka hem mig då? Och min ssk sa att hon ville krama mig idag, jag fintade henne så det blev en high five, man kramas inte på jobbet och speciellt inte med nån man inte känner eller en kvinna med väldigt mycket skägg, då menar jag skägg inte fjun! Min chef aka Pat kom till mig på jobbet och sa
- Can you come in to my office, we need to talk.
Jag vart rädd och funderade på om det hade att göra med att jag smet tidigare från jobbet igår( 10 min) eller om det var för jag glömde stänga mitt fönster. Med skakiga ben gick jag till hennes kontor och det hela handlade om min födelsedagstårta, Jahaa ja! Jag som hade kommit på ursäkter och var nervös och sen så handlade det hela om min tårta, snacka om besvikelse! Hon berättade även att Candace skulle hitta på nått för mig på fredag. Så vem ringer när jag kommer hem? Jo Candace, snacka om att hon inte kunde föra ett samtal
- Hey Sara!
- Hey Candace, how are you?
- Fine..............
- Good!
-....................
- Heh. hoh?
-............
Jag blev orolig ett tag att hon lagt på, men hon var där! Hon har i alla fall bjudit mig på middag imorgon och sen ska vi dra ut på nån krog. Hoppas hon kan föra samtal öga mot öga. Hennes pojkvän Mat ska hämta mig i South Calgary.
- His name is Mat and he is a nice guy!
Åh, förvåna mig mer! Jag som trodde att man tyckte att sina pojkvänner var elaka och sånt. Så det är ju verkligen roligt för henne att hon funnit en snäll kille. Finns ju bara ett fåtal. Och alla vet om man framför att sin kille är snäll är det som att säga
- Du vet, han är inte direkt så fager!

Så en dag kvar av denna arbetsvecka. Nästa vecka blir det att joba 2 dagar, jo jag tackar någon snäll människa. Jag kommer gilla de två första dagarna de andra kommer bli töra, men jag ska försöka gilla läget,

Får man skryta upp sig här utan att ni premunanter slutar premunera på mig?  Igår var jag en powerwomen, en brud som alla killar egentligen skulle vilja ha om de bara förstod innebörden i det jag gjorde. Jag vaknade, städade som om jag älskade det jag gjorde, gjorde en utsökt brunch. Kom sen på Ja jag gör en kladdkaka och en kladdkaka blev det. Sen fick jag en snilleblixt! Ja jag gör också min födelsedagstårta och det blev det och mest i tin den var i ugnen så klippte jag gräset i superfart och sen när allt detta var klart så gick jag till jobbet, jobbade till 23, kom hem sov 4 timmar och for och jobba! Så om det är någon rik människa som läser, Jag ställer gärna upp till att bli en lyxhustru!

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: moster

9/8 -08. Hipp Hipp Hurra på din födelsedag. Kan man tänka sig 19 år, puh....

Många grattis kramar från moster, David, Johanna och Mattias

2008-08-09 @ 13:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0