Vakthund

Här hemma i Granö har vi en fin hund, Betty. Hon kan jämföras med Bjarne i Pondus. Betty är en blandnig mellan Border collie och Rottweiler, Helt enkelt en fantastik blandning om du vill ha en skyddande hund som vaktar sin flock. Ja allt detta skulle hon kunna vara. Igår kväll åkte jag bil med Sara hem till mig, klockan var väl siosådär halv ett. Jag smyger in, går till köket, ingen hund hörs, jag går upp, alla sover, sen så hör jag någon som snarkar djupt. Skälvklart vart det Betty som snarkade.  Haha! Helt ofattbart, vi skulle kunna bli rånade mitt i natten, ingen skulle vakna, eller ju kanske om det är en tjuv, eller jag vet inte. Jag tvivlar nu på Betty, ingen hund man skulle vilja ha med sig till dem mörkaste gränderna, förmodligen skulle hon vara räddast.

Jag satt en kväll och funderade, kom inte på något vettigt svar
- Varför finns det flytvästar under flygplansstolarna, när det hade varit bättre med fallskärmar?
- Varför säljs det cigaretter på bensinmackar, när det är förbjudet att röka där?
-Varför är ordet förkortning så långt?
-Varför skäller inte kastrerade hundar i falsett?
-Varför finns det inte kattmat med smak av möss?
-Varför krymper inte fårens ull när det regnar?
-Varför kallas blåbär just för blåbär då det egentligen är lila
?
Många frågor inga svar.

Jag är som sagt hemma i Obygden idag. Spännande tänker ni, Jag tänker skönt. Jag har aldrig stannat i stan en hel helg.  Jag vet inte vad det beror på, en sak kan vara att SaraM aldrig är där, eller att jag tycker det blir jobbigt att laga mat? Jag vet inte.<br />Ihelgen ska jag ta det lungt, som vanligt säg. Men det är skönt, jag orkar inte springa runt på X3m och leka extrem. Jag har andra planer här i livet, jag ska spara pengar så jag kan fara i väg långt här i från och komma tillbaka fatttig men med 1000 minnen rikare. Fint tänker ni, Jag tänker spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0