Gotta Leave My Troubles Behind

Först ska jag tycka synd om mig och mitt finger ( även fast det börjar läka). Som sagt jag har skurit upp en bit av mitt ringfinger, så jag och min Snyggong for till akuten. Förmodligen träffade vi världens tråkigaste Sjuksköterska och jag lovar att jag aldrig ska bli en sån där kvinna. Fast i och för sig, vad vet jag om henne? Hon kanske har Pms, skild och har vårdnaden av 4 tonårstjejer. Men hursomhelst ska ju hon va proffsig, men icket.

Idag vart jag besviken, jag trodde att jag hade tagit upp blodpudding men det visade sig sen att det var brunabönor och det var jag inte sugen på. Men jag åt och låtsades som om det regnade. Sen så vart jag rädd när jag såg på "Frufritt", en kvinna där sa att hon trodde att alla någonsin kommer att återvända hem dit dem vuxit upp, alltså bosätta sig. Detta hade jag inte riktigt i min plan, jag hade inte riktigt tänkt mig ett liv i Granö. Men om det är tänkt så är det väl bara att tacka och ta emot, jag kan ju inte direkt ändra på det som ödet vill.

Sen så ser min sommar ljus ut, mycket ljus ut. Eller jag kanske inte borde sjunga halleluja än, men jag kan säga det HALLELUJA!! Känns skönt, känns spännande att prova på något annat än Vindeln/ Granö. Kanada ska bli skoj om det blir så att jag far eller jag vill ju fara, emn allt beror ju på om jag får arbetsvisum. Annars har jag funderat på att jobba juni 24/7 och sen fara i Juli till Kanada eller USA och bara ligga och slappa. Det kan ju inte bli så dumt. Huvudsaken är att jag kommer bort ett tag.

Jag har förövrigt kollat på tyg till balklänningen idag, jag hittade ett snyggt tyg. Fast dock har jag inte hittat den där snygga kavaljeren än. Men huvudsaken jag kommer bära en vacker blåsa så bryr jag mig inte. Egentligen är balen överdriven och jag går bara nästan för att jag vet att jag skulle ångra mig om jag inte går. Sen så är jag så rädd att jag går upp i vikt eller tvärt om så inte klänningen passar när man skall ha den. det skulle kännas ledsamt. Många problem, få lösningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0