Även allergiker är männskilga

Mina mattanter tror att jag inte gillar palt, Hallå vilken värld kommer de ifrån?! Enligt min teori är det mesar som inte gillar palt!! Jag gillar palt, jag kan äta palt när som helst och hur som helst! Sen så får man massa ledsna blickar av okända personer när man inte får palt! - Nej, vad tråkigt !
Ja nog är det tråkigt för mig, men tråkigare för dig som inte in sett att du är en sån där underlig människa som bara gillar att gå barfota och läsa böcker! Jag ska prata med min pappa om det här om palten, han kommer lägga sin hand på min axel och säga förstående : - Sara det ända som finns kvar är att kasta en palt i deras huvuden så det förstår allvaret!

Jag har köpt en bäddsoffa, Sara kommer att tacka mig varje dag hon vaknar upp där!  Men min mamma tror dock att jag kommer hoppa i den?! Okej, jag tror att hon menar något annat, men det får inte mammor säga. I alla fall sa hon så här : - Sara, denna får man inte hoppa i, då går den sönder. Man får bara ligga stilla!! Och ser du, man rymms nog bara en, eller kanske två, MEEEEN, så måste man ligga väldigt stilla.
Jag tror det är det första blommor och bin snacket hon har haft med mig. Sen så började hon dra någon dålig ursäkt om att jag var bra på hoppar i sängar när jag var liten. Men jag hoppas dock att jag vuxit upp.

Jag har läst andras bloggar idag. Det verkar som de flesta skriver som dikter till sig själv eller något, Eller skriver i alla fall i gåtor. Jag förstår inte gåtor. Varflr skriver man inte som man har lärt sig i skolan? Till exempel som i en händelsebok man hade när man gick i lågstadiet. Efter sommarlovet fick man skriva i sin händelsebok om vad som hade hänt, Men jag skrev bara inte, jag ritade bilder också! Vad hände med den talangen?

Tack kära år som går
Tack kära dagar som lägger en paus mellan nu och då
Och en paus mellan dig och mig
Jag såg dig på stan igår
Du såg ledsnare ut ändå
Jag skrattade mig till sömns


Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0